УДК: 339.137.2+65.012.32

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2022-2-30

Ігор Миколайович ПАЛЬЧИК
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту і права,
Дніпропетровський державний аграрно-економічний університет
ORCID ID: 0000-0002-8432-8876
Михайло Олександрович КУЖЕЛЄВ
доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри фінансів, обліку та оподаткування, ПВНЗ «Європейський університет»
ORCID ID: 0000-0002-7895-7879
Майя Василівна ЖЕЛІХОВСЬКА
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри економіки підприємства і підприємництва, Хмельницький національний університет
ORCID ID: 0000-0002-1181-0856

JEL classification: L23; O33

Анотація

Умовам воєнному стану в Україні притаманний занепад виробництва на більшості промислових підприємств, згортання наукових досліджень, втрата позитивних тенденцій і динаміки розвитку інноваційної діяльності, низькі конкурентоспроможність продукції і темпи економічного розвитку. Метою дослідження стало визначення особливостей операційного менеджменту в сучасних умовах та виявлення характеру його впливу на формування конкурентоспроможності підприємства. Виявлено характер впливу стратегічного та тактичного операційного менеджменту на конкурентоспроможність підприємства. На практиці для конкретного суб’єкта господарювання має враховуватись життєвий цикл конкурентної переваги, що є її безперечною специфічною відмінністю. Під час характеристики специфіки конкурентоспроможності підприємства зосереджено увагу на таких обов’язкових умовах її оцінювання підприємства: наявність конкурентоспроможної продукції та забезпечення ефективної діяльності. За результатами проведеного аналізу зроблено висновок, що з метою гнучкого реагування на зміни та планування дій в рамках операційних стратегій слід проводити аналіз бізнесу в таких напрямах: ланцюжок цінності, карта бізнес-процесів, життєвий цикл товару та вартість бізнес-процесів.

Ключові слова: операційний менеджмент, управління конкурентоспроможністю, операційна стратегія, конкурентна перевага, бізнес-процес, витрати.

Список літератури

  1. Архіпов Н. М. Види ефективності операційної діяльності підприємства торгівлі. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Випуск 18, частина 1. 2018. С. 21-26.
  2. Воронкова В. Г., Метеленко Н. Г. Промисловий менеджмент: теорія і практика: монографія // Інж. навч.-наук. ін-т Запоріз. нац. ун-ту. Запоріжжя: ЗНУ, 2020. 337 с.
  3. Горошанська О. О., Кащена Н. Б. Комплексна оцінка ефективності витрат операційної діяльності підприємств торгівлі. Бізнес Інформ. № 11. 2016. с. 162-166.
  4. Сисоєв А. В. Оцінка ефективності контролінгу операційної діяльності підприємства. Ефективна економіка. 2020. № 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7622
  5. Чейз Р.Б., Джейкобз Ф.Р., Аквилано Н.Дж., Производственный и операционный менеджмент, 10-е изд.: Пер. с англ. под ред. Н.А. Коржа. М.: ООО «И.Д. Вильямс», 2007. 1184 с.
  6. Ревенко О. В., Ревенко Т. В. Розвиток зовнішньоекономічних відносин та спільного підприємництва в Україні. Актуальні проблеми державного управління. Вип. 1(55). С. 69-76. DOI: https://doi.org/10.34213/ap.19.01.09
  7. Магазин майбутнього: місце, де покупки – не головне. Як керувати? CHAMELEON POS software URL: https://chm-s.com/ua/magazin-budushego-mesto-gde-pokupki-ne-glavnoe
  8. Кулешов Д. Концепція використання товарооблікових систем в галузі торгівлі. Практичне застосування УТП, УВП, CRM, TMS, WMS і інших рішень для управління. Електронний журнал «Управляємо підприємством», №9 (32). 2020. URL: https://tqm.com.ua/ua/likbez/ua-articles/zastosuvannja-1c-utp-crm-na-praktyci-it-dlja-torgivli

Статтю було отримано 15.04.2022