УДК 657.471
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-3-8
JEL classification: М31, М41
Міжнародний досвід обліку маркетингових витрат охоплює різні підходи і практики, що впливають на управлінські рішення та звітність підприємств по всьому світу. Тому метою статті є узагальнення пріоритетних міжнародних підходів визнання та оцінювання маркетингових витрат у фінансовій звітності. Установлено, що до основних документів, які регламентують їх облікове відображення, належать МСФЗ 38 «Нематеріальні активи» та МСФЗ 15 «Дохід від договорів з клієнтами». Виявлено, що одним з найперспективніших видів маркетингу є цифровий, що підтверджується розмірами його фінансування в країнах Європи. Узагальнено міжнародні стандарти, які регламентують облік маркетингових витрат. Одержані результати можуть бути використані під час вдосконалення вітчизняних П(С)БО та розробленні внутрішніх регламентів суб’єктів господарювання.
Ключові слова: маркетингові витрати, облік, МСФЗ, маркетинг, реклама.
Список літератури
- Ackerman S. How To Account for Digital Marketing Expenses. URL: https://sackermanconsulting.com/how-to-account-for-digital-marketing-expenses/.
- Advertising costs. URL: https://viewpoint.pwc.com/dt/us/en/pwc/accounting_guides/ifrs_and_us_gaap_sim/ifrs_and_us_gaap_sim_US/chapter_6_assetsnonf_US/610_advertising_costs_US.html#pwc-topic.dita_1701165301210135.
- Advertising Costs: Expense Account or Asset? URL: https://accountinginsights.org/advertising-costs-expense-account-or-asset/.
- Bendle N. T, Wang X. (S.). Marketing accounts. International Journal of Research in Marketing. 2017. Vol. 34. Is. 3. Р. 604-621. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2017.03.002.
- Chinese accounting standards vs. international financial reporting standards: what are the main differences? 2020. URL: https://www.hawksford.com/insights-and-guides/china-business-guides/chinese-accounting-standards-vs-ifrs#:~:text=What%20are%20the%20Chinese%20accounting,most%20if%20not%20all%20industries.
- Digital advertising spending in Europe from 2006 to 2023. URL: https://www.statista.com/statistics/307005/europe-online-ad-spend/#:~:text=In%202023%2C%20digital%20advertising%20spending,stood%20at%2092%20billion%20euros.
- IAS 38 – Goods required for promotional activities. URL: https://www.iasplus.com/en/meeting-notes/ifrs-ic/2017/june/ias-38.
- Makrides A., Vrontis D., Christofi M. The Gold Rush of Digital Marketing: Assessing Prospects of Building Brand Awareness Overseas. Business Perspectives and Researc. 2020. № 8 (1). DOI: https://doi.org/10.1177/2278533719860016.
- Recognition and Cost of Intangible Assets (IAS 38). URL: https://ifrscommunity.com/knowledge-base/recognition-and-cost-of-intangible-assets/.
- Thanh Thuy Т. Т., Klymova E. Assessment of marketing costs on the example of Apple and Samsung companies. Technology audit and production reserves. 2022. № 4 (4/66). Р. 14-17. DOI: 10.15587/2706-5448.2022.265572.
- Tudose M. B., Alexa L. The effect of marketing expenses on car sales – an empirical analysis. MATEC Web of Conferences. 2017. № 126. DOI: 10.1051/matecconf/201712604004.
- Ясишена В. Структура і оцінка нематеріальних активів за різними рівнями стандартизації. Світ фінансів. 2019. № 1 (58). С. 145-156.
- Бездушна Ю. С. Інформаційне забезпечення управління в аграрному секторі економіки: стан та перспективи удосконалення. Облік і фінанси. 2017. № 4(78). С. 6-12.
Статтю було отримано 10.08.2024