УДК 339.3:658.8
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2025-1-14
JEL classification: M31
У статті розроблено практичний підхід до типізації факторів, які впливають на організаційне забезпечення омніканального маркетингу. Основна ідея полягає в тому, щоб розподілити фактори за ключовими ознаками: економічною вигодою, витратністю, ефективністю та рівнем задоволеності клієнтів. Методика дозволяє підприємствам не лише оптимально розподіляти свої ресурси, але й підвищувати якість взаємодії з клієнтами, зокрема через краще координування різних каналів комунікації. Дослідження приділяє увагу специфіці українського ринку, де потреба в адаптації омніканальних підходів особливо зросла на тлі цифрових трансформацій та змін у поведінці споживачів. Практичне значення методики полягає у можливості її впровадження в різних секторах економіки для посилення конкурентних позицій компаній. Результати можуть сприяти прийняттю ефективніших управлінських рішень, зокрема щодо планування витрат, ресурсів та розробки програм лояльності. Дослідження пропонує також подальші напрями вивчення ефективності моделі на різних ринках.
Ключові слова: омніканальний маркетинг, типізація факторів, економічна вигода, витратність, лояльність клієнтів.
Література
- Бокий А. В. Бізнес-технологія омніканального маркетингу в управлінні підприємством. Економіка і організація управління. 2024. №1(53). С. 130–140. DOI: https://doi.org/10.31558/2307-2318.2024.1.14.
- Коротун О. П., Збирит С. Є., Мартинюк А. Ю. Омніканальний маркетинг: створення цілісної взаємодії між брендом та споживачем. Економіка та суспільство. 2024. Вип. №63. С. 136–142. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-63-20.
- Бойко Н. Застосування технології Beacon в омніканальному маркетингу: європейський досвід, перспективи для України. Вісник Хмельницького національного університету. Серія: Економічні науки. 2024. Том 334, №5. С. 351–356. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-334-52.
- Геселева Н. В., Бондар С. В. Омніканальний маркетинг / Тези доп. V Всеукр. Наук. Конф. молодих учених та студентів «Актуальні проблеми та перспективи розвитку маркетингового управління». Київ: КНУТД, 2017. С. 151. URL: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/10349?mode=simple.
- Ладюк Є. Омніканальний маркетинг: створення безкошовного клієнтського досвіду між онлайн та офлайн каналами продажів. Нейромаркетинг, штучний інтелект та цифровий маркетинг. No. 2, С. 162-3. URL: https://conference.wunu.edu.ua/index.php/naidm/article/view/211.
- Verhoef P. C., Kannan P. K., Inman J. J. From multi-channel retailing to omni-channel retailing: Introduction to the special issue on multi-channel retailing. Journal of Retailing. 2015. Vol. 91, no. 2. pp. 174–181. URL: https://pure.rug.nl/ws/portalfiles/portal/691551580/1_s2.0_S0022435915000214_main.pdf.
- Brynjolfsson E., Hu Y. J., Rahman M. S. Competing in the age of omnichannel retailing. MIT Sloan Management Review. 2013. Vol. 54, no. 4. pp. 23–29. URL: https://sloanreview.mit.edu/article/competing-in-the-age-of-omnichannel-retailing/?utm_source=chatgpt.com.
- Rigby, D. The future of shopping. Harvard Business Review. Vol. 89, no. 12. pp. 65–76. URL: https://hbsp.harvard.edu/product/R1112C-PDF-ENG?utm_source=chatgpt.com.
Статтю було отримано 25.12.2024