УДК: 330.1/.3:658.11

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2020-3-40

Тетяна Сергіївна Ткачова
кандидат технічних наук, доцент,
доцент кафедри електронних обчислювальних машин
Харківський національний університет радіоелектроніки
ORCID ID: 0000-0003-4646-0400
E-mail: tetiana.tkachova@nure.ua

JEL classification: L96; L16

Анотація

У статті проаналізовані результати методології дослідження об’єкта та побудова його математичної моделі за умови, що об’єкт розглядають як цілісний комплекс складників, які мають особливий зв’язок із зовнішнім середовищем і представляють собою підсистему системи вищого порядку. Дієвим інструментом окресленого принципу є системний аналіз. Методи дослідження, запропоновані в даній роботі – це побудова математичної моделі, яка містить взаємопов’язані різнорідні ресурси, функціонування яких підпорядковується набору правил і завдань для інформаційно-комунікаційної інфраструктури підприємства, його соціально–економічного розвитку та ефективної організації бізнес-процесів на підприємстві. Систему прийняття управлінських рішень можна розглядати як теорію та методологію, де застосовуються моделі організаційно-економічного механізму розвитку підприємств. Мета полягає у визначенні методології дослідження об’єкта та побудову його математичної моделі, за умови, що об’єкт розглядають як цілісний комплекс складників, які мають особливий зв’язок із зовнішнім середовищем та являють собою підсистему системи вищого порядку. Дієвим інструментом окресленого принципу є системний аналіз. Системний аналіз – це методологія вирішення проблем, яка ґрунтується на структуризації системи та кількісному порівнянні альтернатив. Отже, системним аналізом буде логічно об’єднана сукупність теоретичних, емпіричних положень предметних областей природничих та економічних наук, практики розробки складних систем, які забезпечують наукову обґрунтованість вирішення конкретної проблеми.

Ключові слова: методологія дослідження об’єкта, модель організаційно-комунікаційного механізму, математична модель.

Список літератури

  1. Амоша О.І., Булєєв І.П., Землянкін А.І., Збаразська Л.О., Харазішвілі Ю.М. та ін.; Промисловість України – 2016: стан та перспективи розвитку: наук.-аналіт. доп. НАН України, Ін-т економіки пром-сті. Київ, 2017. 120 с.
  2. Вишневський, В.П., Збаразська, Л.О., Заніздра, М.Ю. та ін. Національна модель неоіндустріального розвитку України: монографія. У В.П. Вишневський (Ред.). НАН України, Інститут економіки промисловості. Київ: МІО НАН України. 2016. URL: https://iie.org.ua/wp-content/uploads/monografiyi/2016/2016_mono_Vishnevskiy_Zbarazska_Zanizdra_Chekina.pdf
  3. Геєць В. Ліберально-демократичні засади: курс на модернізацію України. Економіка України. 2010. № 3. С. 4–20.
  4. Крикавський Є. В., Люльчак З. С. Економіка і фінанси підприємств: навч. посіб.; Нац. ун-т “Львів. політехніка”. Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2013. 694 c.
  5. Лєпа М. М., Лєпа Р. Н., Пушкар О. І. і ін. Моделювання процесів управління розвитком підприємств: Монографія / НАН України. Ін-т економіки пром-ти. Д.: ТОВ “Юго-Восток, ЛТД”, 2005. 348 с.
  6. Лєпа Р. М. Ситуаційний механізм прийняття управлінських рішень: методологія, моделі і методи: Монографія / НАН України. Ін-т економіки пром-ти. Д .: ТОВ “Юго-Восток, ЛТД”, 2006. 308 с.
  7. Федосеев В. В. Экономико-математические методы и модели в маркетинге: Уч. пособие. М.: АО «Финстатинформ», 1996. 110 с.
  8. Федулова Л. І., Фролова Г. І. Ситуаційний менеджмент: науково–методологічний аспект. К.: Науковий світ, 2002. 35 с.

Статтю було отримано 14.07.2020