УДК: 351:353:336

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-1-48

Ковтун Микита Віталійович,
аспірант кафедри державного управління, публічного адміністрування та економічної політики Харківського національного економічного університету імені Семена Кузнеця
https://orcid.org/0000-0002-3414-9896

JEL classification: L26; L31

У статті зазначено, що важливим напрямом державної політики є підтримка соціального підприємництва. Формування публічно-приватного партнерства в напрямі реалізації проєктів соціально-орієнтованого спряму-вання має бути скеровано на впровадження соціальних інновацій. Соціальне підприємництво за своєю суттю є інноваційною бізнес-моделлю. Розвиток публічно-приватного партнерства у сфері соціального підприємництва є інноваційним проєктом, який використовує інноваційні інструменти розвитку. Для обґрунтування запропонованої методики було проведено оцінювання соціальної значимості реалізації проєкту на прикладі трьох проєктів у сфері соціального підприємництва ІТ-сфери. Запропонований методичний підхід дозволяє оцінити весь обсяг витрачених ресурсів під час реалізації проєкту, зокрема фінансових і людських, а також дозволяє визначити ступінь впливу на соціальну складову суспільства. Маючи на меті дослідження основних показників господарювання соціального підприємництва у ринковому середовищі, проведено SWOT-аналіз, який чітко відображає процес встановлення зв’язків між найхарактернішими для розвитку діяльності можливостям, загрозами, сильними сторонами (перева-гами), слабкостями, результати якого в майбутньому можуть бути використані для формування і вибору стратегій розвитку соціального підприємництва. В Україні останніми роками соціальне підприємництво за ініціа-тивою підприємців почало динамічно розвиватися, що є показником готовності суспільства до змін, до приймання ризиків, відповідальності та використання нових можливостей. На сьогодні соціальні підприємці – це досвідчені особи, які орієнтовані на інновації, на успіх і прибуток, на створення соціального та економічного блага, вони володіють такими характеристиками, як ініціативність, винахідливість креативність, стратегічне мислення, новаторство, завзятість, відданість справі та місії, здатність планувати і обходитися малими ресурсами.

Ключові слова: соціальне підприємництво, публічно-приватне партнерство.

Список літератури

  1. Chahine T., Keohane G. Introduction to Social Entrepreneurship. CRC Press, 2016. 292 р.
  2. Keohane G.L. Social Entrepreneurship for the 21st Century: Innovation Across the Nonprofit, Private and Public Sectors. 2013. NY: McGraw-Hill. 273 p.
  3. Short J.C., McKenny A.F., Allison T.H., Ketchen D.J. Ireland R.D. How Should Crowdfunding Research Evolve? A Survey of the Entrepreneurship. Theory and Practice Editorial Board. Entrepreneurship Theory and Practice. 2017. Vol. 41(2). рр. 291-304.
  4. Drucker P. Innovation and Entrepreneurship: Practice and Principles. Routledge. 2015. 368 p.
  5. Chahine T. Introduction to Social Entrepreneurship. CRC Press. 2016. 292 р.
  6. Hockerts K. How hybrid organizations turn antagonistic assets into complementarities Califirnia. Management Review. 2015. Vol 57. No. 3 URL: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2626827.
  7. Keohane G.L. Social Entrepreneurship for the 21st Century: Innovation Across the Nonprofit. Private and Public Sectors. NY: McGraw-Hill. 2013. 273 p.
  8. Parekh N. 51 Questions on Social Entrepreneurship: Social Impact Through Business. An Actionable Q&A. Quad Press, 2015. 190 p.
  9. Stepanenko S., Vlasenko T. Risk management of organizational changes implementation based on the project approach methodlogy. Вісник Хмельницького нац. університету. Серія: Економічні науки. Номер: №1, 2021 (290). С. 171-175.

Статтю було отримано 08.01.2023