УДК: 351:353:336
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-1-48
JEL classification: L26; L31
У статті зазначено, що важливим напрямом державної політики є підтримка соціального підприємництва. Формування публічно-приватного партнерства в напрямі реалізації проєктів соціально-орієнтованого спряму-вання має бути скеровано на впровадження соціальних інновацій. Соціальне підприємництво за своєю суттю є інноваційною бізнес-моделлю. Розвиток публічно-приватного партнерства у сфері соціального підприємництва є інноваційним проєктом, який використовує інноваційні інструменти розвитку. Для обґрунтування запропонованої методики було проведено оцінювання соціальної значимості реалізації проєкту на прикладі трьох проєктів у сфері соціального підприємництва ІТ-сфери. Запропонований методичний підхід дозволяє оцінити весь обсяг витрачених ресурсів під час реалізації проєкту, зокрема фінансових і людських, а також дозволяє визначити ступінь впливу на соціальну складову суспільства. Маючи на меті дослідження основних показників господарювання соціального підприємництва у ринковому середовищі, проведено SWOT-аналіз, який чітко відображає процес встановлення зв’язків між найхарактернішими для розвитку діяльності можливостям, загрозами, сильними сторонами (перева-гами), слабкостями, результати якого в майбутньому можуть бути використані для формування і вибору стратегій розвитку соціального підприємництва. В Україні останніми роками соціальне підприємництво за ініціа-тивою підприємців почало динамічно розвиватися, що є показником готовності суспільства до змін, до приймання ризиків, відповідальності та використання нових можливостей. На сьогодні соціальні підприємці – це досвідчені особи, які орієнтовані на інновації, на успіх і прибуток, на створення соціального та економічного блага, вони володіють такими характеристиками, як ініціативність, винахідливість креативність, стратегічне мислення, новаторство, завзятість, відданість справі та місії, здатність планувати і обходитися малими ресурсами.
Ключові слова: соціальне підприємництво, публічно-приватне партнерство.
Список літератури
- Chahine T., Keohane G. Introduction to Social Entrepreneurship. CRC Press, 2016. 292 р.
- Keohane G.L. Social Entrepreneurship for the 21st Century: Innovation Across the Nonprofit, Private and Public Sectors. 2013. NY: McGraw-Hill. 273 p.
- Short J.C., McKenny A.F., Allison T.H., Ketchen D.J. Ireland R.D. How Should Crowdfunding Research Evolve? A Survey of the Entrepreneurship. Theory and Practice Editorial Board. Entrepreneurship Theory and Practice. 2017. Vol. 41(2). рр. 291-304.
- Drucker P. Innovation and Entrepreneurship: Practice and Principles. Routledge. 2015. 368 p.
- Chahine T. Introduction to Social Entrepreneurship. CRC Press. 2016. 292 р.
- Hockerts K. How hybrid organizations turn antagonistic assets into complementarities Califirnia. Management Review. 2015. Vol 57. No. 3 URL: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2626827.
- Keohane G.L. Social Entrepreneurship for the 21st Century: Innovation Across the Nonprofit. Private and Public Sectors. NY: McGraw-Hill. 2013. 273 p.
- Parekh N. 51 Questions on Social Entrepreneurship: Social Impact Through Business. An Actionable Q&A. Quad Press, 2015. 190 p.
- Stepanenko S., Vlasenko T. Risk management of organizational changes implementation based on the project approach methodlogy. Вісник Хмельницького нац. університету. Серія: Економічні науки. Номер: №1, 2021 (290). С. 171-175.
Статтю було отримано 08.01.2023