УДК 005.6:374
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-4-16
JEL classification: A20; I23
У цій роботі пропонуються впроваджені у навчальний процес практичні методи для оцінки якості онлайн-курсу з метою оптимізації праці колективу розробників курсу та зменшення трудовитрат на підтримку онлайн-курсу. Перший метод заснований на процесах збору та аналізу статистичних показників, що дозволяє оцінити об’єктивну поведінку здобувачів освіти на онлайн-курсі, взаємодію з усіма елементами курсу і виявити найбільш і найменш популярні елементи онлайн-курсу. Другий спосіб покладається на суб’єктивне сприйняття курсу здобувачами освіти. Правильно складені анкети зворотного зв’язку дозволять виявити систематичність скарг на певні проблемні патерни при побудові курсу та прискорити роботу з ними. У сукупності обидва методи оцінки елементів курсу розподіляють їх до одного з трьох підблоків: теоретичного, практичного та додаткового. Для кожного з цих підблоків було призначено вагу за замовчанням, а для елементів, пов’язаних з оцінкою користувача курсу, використовувати ваги з плану курсу. Водночас об’єктивний та суб’єктивний методи оцінки якості курсу дозволяють всебічно його обстежити та знайти найбільш проблематичні місця, що дозволяє зберегти трудові ресурси розробників для безпосередньої роботи над ним. У сукупності обидва методи повністю охоплюють курс загалом, завдяки чому його колективу буде простіше оптимізувати свою роботу щодо поліпшення. У дослідженні параметри та анкети оцінки онлайн-курсів розглянуто для сайту Персональних навчальних систем Харківського національного економічного університету імені Семена Кузнеця.
Ключові слова: якість онлайн-курсу, навчальний процес, заклад вищої освіти, здобувачі освіти, персональні навчальні систем.
Література
- Walid S. Assessing the quality of online learning: a comparative analysis of different models and delivery modes. International Journal of Humanities and Social Science. 2023. Vol. 8 No. 3 (2023). DOI: http://dx.doi.org/10.53555/eijhss.v8i3.148.
- Athanasios S.L., George K.K., Athanassios C.I. Channel Quality Estimation Index (CQEI): A Long-Term Performance Metric for Fading Channels and an Application in EGC Receivers. IEEE Transactions on Wireless Communications. 2007. Vol. 6 No. 9. URL: https://ieeexplore.ieee.org/document/4362495.
- Justinian R., Tàmhas R., Laodike S.-H. Australia Online Course Assessment and Quality Assurance: Best Practices and Guiding Principles. Esearch and dvances in ducation. 2023. Vol. 2 No. 10 (2023). Р. 13-29. URL: https://www.paradigmpress.org/rae/article/view/821.
- Положення про персональні навчальні системи в Харківському Національному Університеті імені Семена Кузнеця. 2024. URL: https://www.hneu.edu.ua/wp-content/uploads/1/polozhennia-pro-pns-nova-redakcia.pdf.
- THE National Standards for Quality Online Learning. 2021. URL: https://www.nsqol.org/.
- Quality Matters. 2021. URL: https://www.qualitymatters.org/.
- Quality Online Course Initiative (QOCI) Rubric. 2021. URL: https://www.uis.edu/ion/resources/quality-online-course-initiative-qoci-rubric.
- OSCQR – SUNY Online Course Quality Review Rubric. 2021. URL: https://oscqr.suny.edu/.
- Online Course Certification System. An international quality benchmark for online courses. 2021. URL: https://www.efmdglobal.org/accreditations-assessments/online-courses/eoccs/.
- Яковлєв А.А. Системний аналіз методик оцінки якості електронних курсів: монографія. Братислава-Харків, 2021. 476 р.
- Guryanova L., Yatsenko R., Dubrovina N., Babenko V., Gvozditskyi V. Machine learning methods and models, predictive analytics and applications: Development trends in the post-crisis syndrome caused by COVID-19. 2021. 2927 р.
- Khalil H., Ebner M. MOOCs completion rates and possible methods to improve retention-A literature review. World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications. Р. 1305-1313.
- Hosek V. Learning-From-Chaos-The-Complexity-of-Students’-Needs-in-Online-Learning. Final chapter. 2024. DOI: https://doi.org/10.4018/979-8-3693-1926-0.ch009.
- Chakraborty M., Nafukho F. Strategies for Virtual Learning Environments: Focusing on Teaching Presence and Teaching Immediacy. Internet Learning. DOI: https://doi.org/10.18278/il.4.1.1.
Rеferences
Статтю було отримано 23.10.2024