УДК: 339.138:659.1

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2022-1-21

Даніелла Василівна Мушка
аспірант кафедри економіки підприємства економічного факультету,
ДВНЗ «Ужгородський національний університет»
ORCID ID: 0000-0002-3486-1269
Вікторія Михайлівна Бондаренко
кандидат економічних наук, доцент кафедри бізнес-адміністрування, маркетингу та менеджменту, ДВНЗ «Ужгородський національний університет»
ORCID ID: 0000-0001-9736-7789
Назарій Миколайович Попадинець
доктор економічних наук, старший дослідник, доцент кафедри економіки і маркетингу, Навчально-науковий інститут підприємництва та перспективних технологій Національного університету «Львівська політехніка»
ORCID ID: 0000-0002-7556-6135
Олександр Дмитрович Коваль
старший викладач кафедри туристичної інфраструктури та готельно-ресторанного господарства, ДВНЗ «Ужгородський національний університет»
ORCID ID: 0000-0001-8263-6210

JEL classification: M39

Анотація

Вступ. У сучасних умовах ведення бізнесу важливим елементом успіху є застосування методів інформаційних комунікацій. Оскільки сучасне інформаційне суспільство все частіше потребує нових методів комунікування, то використання діджитал-маркетингу в бізнесі є вкрай ефективним, адже воно постійно еволюціонує. Саме тому діджитал-маркетинг є тим засобом, який потрібно використовувати для розвитку сучасного бізнесу.

Мета статті: на основі аналізу та систематизації теоретичних і практичних підходів до комплексного оцінювання ефективності маркетингової діяльності бізнесу виокремити основні методологічні аспекти ролі діджитал-маркетингу у цьому процесі.

Результати. У статті проаналізовано дослідження, спрямовані на визначення сутності поняття «діджитал-маркетинг». Обґрунтовано наукові підходи та розкрито основні інструменти дослідження цієї проблематики. Визначено ефективність впливу від впровадження цифрового маркетингу на сучасний бізнес. Охарактеризовано набір показників ефективності рекламного звернення та їх впливу на бізнес-процеси. Досліджені основні тенденції розвитку діджитал-маркетингових інструментів і їх вплив на результативність бізнесу. Охарактеризовано шляхи розширення можливостей діджитал-маркетингу серед вітчизняного бізнесу.

Висновки. Визначено, що для збільшення ефективності бізнесу потрібно здійснити аналіз діяльності споживачів на інформаційних сайтах з використанням основних аспектів, а саме: увага → зацікавлення → бажання → дія на основі специфічних індикаторів (трафік, конверсія, ліди). Доведено, що проаналізована система основних індикаторів дозволяє комплексно оцінити ефективність бізнесу, оцінювати ефекти від різного роду заходів, визначати і реалізовувати найбільш ефективні економічні інструменти розвитку. Задекларовано шляхи ефективного застосування діджитал-маркетингу щодо визначення основних проблем сьогодення, які можуть впливати на розвиток та ефективність діяльності бізнесу.

Ключові слова: діджитал-маркетинг, бізнес, ефективність, індикатори, маркетингова діяльність.

Список літератури

  1. Мушка Д.В., Бондаренко В.М., Попадинець Н.М. Сутність та еволюція digital-маркетингу. Регіональна економіка. 2021. № 2(100). С. 200-204. DOI: https://doi.org/10.36818/1562-0905-2021-2-18.
  2. Дерев’янченко Т.Є., Бенівська І.В. Теоретичні аспекти діджитал-маркетингу. Вчені записки. 2020. Вип. 21. С. 53-62.
  3. Полях С.С. Сутність, інструменти та методи digital-маркетингу у сучасному бізнесі. Стратегія економічного розвитку України. 2020. № 46. С. 55-65.
  4. Сологуб О.П., Капінус Л.В. Оцінка ефективності Інтернет-реклами. Вісник Бердянського університету менеджменту і бізнесу. 2010. № 2(10). С. 65-68.
  5. Ілляшенко С.М., Іванова Т.Є. Інструменти та методи просування продукції в Іnternet: аналітичний огляд. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2015. № 3. С. 20-32.
  6. Окландер М.А., Романенко O.O. Специфічні відмінності цифрового маркетингу від Інтернет-маркетингу. Економічний вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». № 12. С. 362-371.
  7. Данько Т.П. Скоробогатых И.И. Количественные методы анализа в маркетинге. СПб.: Питер, 2005. 384 с.
  8. Digital-маркетинг як пріоритетний напрямок у розвитку бізнесу у 2021-2022 роках. URL: https://interfax.com.ua/news/press-release/789292.html.
  9. Key Performance Indicators, KPI. URL: https://www.it.ua/knowledge-base/technology-innovation/key-performance-indicators-kpi.
  10. Равікович І.Є. Оцінка ефективності впровадження інструментів інтернет-маркетингу в діяльності торгового підприємства. Економіка: реалії часу. № 5 (21). С. 161-166.
  11. Stefanski R. How To Evaluate Digital Marketing Strategies: Best Practices for Meeting Goals. Markletic. May 5, 2022. URL: https://www.markletic.com/blog/how-to-evaluate-digital-marketing-strategies-best-practices-for-meeting-goals/.
  12. Конверсія в інтернет – магазині і фактори, які на неї впливають. URL: https://lemarbet.com/%20ua/razvitie-internet-magazina/konversiya-v-internet-magazini-i-faktori-yaki-na-neyi-vplivayut/.
  13. 30 простих кроків для підвищення конверсії сайтів електронної комерції в 2020-2021 році. URL: https://www.plerdy.com/ua/blog/30-steps-for-increase-conversion/.

Статтю було отримано 05.12.2021