УДК 640.412-043.86 (477)

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2020-2-44

Микола Миколайович ОГІЄНКО
доктор економічних наук, доцент, професор кафедри готельно-ресторанного і туристичного бізнесу, ВП «Миколаї вська філія Киї вського національного університету культури і мистецтв»
ORCID ID: 0000-0002-7900-2986
E-mail: ogienkonikolay@ukr.net
Альона Володимирівна ОГІЄНКО
кандидат економічних наук, доцент, докторант, Миколаї вськии національнии аграрнии університет, Миколаї в, Украї на
ORCID ID: 0000-0001-5427-7978
E-mail: ogienko_alеna@ukr.net Олександр Володимирович БУРЦЕВ кандидат економічних наук, Миколаївський національний аграрний університет ORCID ID: 0000-0003-0585-6708 E-mail: burtsevol@gmal.com

JEL classification: L83

Анотація

Вступ. Важливим є виявлення компонентів туристично-рекреаційного потенціалу територій, їх розміщення та взаємозв’язків між ними, а також ступенем їх впливу на ефективність рекреаційної діяльності. При проведенні аналізу ефективності використання туристичного потенціалу, як правило, враховуються далеко не всі важливі структурні складові й особливості їх прояву та відтворення. Це призводить до неповної та неточної кількісної і якісної діагностики, аналізу та моделювання й вимагає поглиблених розробок.

Метою даної статті є обґрунтування методичного підходу до оцінки ефективності використання туристичного потенціалу Причорномор’я.

Результати. В даній статті наведена та обґрунтована необхідність проведення оцінки ефективності використання туристичного потенціалу Причорномор’я. Визначено критерії оцінювання ефективності, запропоновано використання методичного підходу до оцінки туристичного потенціалу Північного Причорномор’я з можливістю використання даної методики в умовах будь-якого регіону за умови адаптації факторів, які впливають на ефективність використання туристичного потенціалу досліджуваної території.

Висновки. Отримані результати наукового дослідження дозволили зробити наступні висновки. Туристично-рекреаційний потенціал в кожному регіоні варіюється в залежності від різних індивідуальних кількісних і якісних характеристик туристично-рекреаційних ресурсів, тому їх дослідження і оцінки є необхідною умовою для планування розвитку регіону. Критичний аналіз наукових підходів до оцінювання окремих елементів туристичного потенціалу дозволив сформувати узагальнений підхід до дослідження оцінки ефективності використання туристично-рекреаційного потенціалу регіону. При використанні даної методики з’являється можливість не тільки оцінити туристично-рекреаційний потенціал територій, а й зрозуміти, в якому напрямі слід розвивати регіон, його інфраструктуру, виявляти точки докладання зусиль.

Ключові слова: туристичний потенціал, оцінка ефективності, методика дослідження, інтегральний показник.

Список літератури

  1. Дащук Ю.Є. Рекреаційний потенціал регіону, як об’єкт наукових досліджень. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства: Економічні науки. 2012. Вип. 126. С. 130-136.
  2. Яковчук О.В. Оцінка туристичного потенціалу України. Географія та туризм: Науковий збірник / Ред.кол.: Я.Б. Олійник (відп.ред.) та ін. К.: Альтпрес, 2010. Вип. 10. С. 57-65.
  3. Ткаченко Т.І., Соколова К.О. Теоретичні аспекти формування туристичного потенціалу підприємств. Вісник Маріупольського державного університету. Cерія: Економіка. Випуск 1. 2011. С.107-112.
  4. Кулакова Л.Й., Осипов В.А. Методические подходы к оценке туристско-рекреационного потенциала российских регионов. Российское предпринимательство. 2017. Том 18. № 24. С. 4261-4272.
  5. Ресурсний потенціал регіону: навч. посіб. / авт.-упоряд.: М. К. Орлатий, С. А. Романюк, І. О. Дегтярьова та ін.; за заг. ред. М. К. Орлатого. К. : НАДУ, 2014. 724 с.
  6. Теребух А.А., Мороз О.І. Оцінювання туристичного потенціалу дестинацій. Актуальні проблеми економіки. 2016. №7(181). С. 335–343.
  7. Лагодієнко В.В., Андрусів У.Я. Регіональна економічна політика в умовах диспропорційності: шляхи мінімізації. Український журнал прикладної економіки. 2018. Том 3. № 2. С. 81-89.
  8. Sadchenko О., Lagodiienko V., Novykova I., Feshchenko O., Ruzhynska N., Bogdanov O. Marketing Tools in Stimulating Innovative Activity of Enterprises. International Journal of Management. 2020. № 11 (6), pp. 241-251.

Статтю було отримано 15.03.2020