УДК: 640.412-043.86 (477)
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2020-1-41
JEL classification: L83
Анотація
Вступ. Для ефективного розвитку регіонів необхідно створювати атрактивні подієві заходи. Вони аргументовані тим, що розвиток такого виду рекреації, у першу чергу, дає можливість синхронізувати туристичний потік протягом року. Такий підхід дозволяє безперервно розширювати аудиторію приїжджих, а також не втратити вже існуючу. Не менш важливим питанням є дослідження процесу визначення ефективності проведення подієвих заходів, які поєднують у собі рекреацію, відпочинок та розваги одночасно.
Метою даної статті є аналітичне дослідження існуючих методик та обґрунтування методичного підходу до оцінки ефективності проведення подієвих заходів.
Результати. Інформація для визначення ефективності заходу збирається, як правило, двома методами. Перший – прості дослідження під час заходів або відразу по їх закінченню;. другий – більш складні, але і значно більші дослідження, що стосуються переваг, лояльності та обізнаності, проводяться значно рідше. У статті наведено аналіз відомих методичних розробок щодо визначення ефективності їх проведення та сформовано узагальнену методику визначення ефективності подієвих заходів. Економічний ефект оцінки ефективності полягає в бажаному розвитку споживчого попиту і визначається такими параметрами, як збільшення обсягів продажів і прибутковості після проведення подієвих заходів. Комунікативний ефект оцінки полягає у дослідження факторів впливу на ефективність проведення подієвого заходу.
Висновки. Аналіз прибутковості заходу здійснюється шляхом аналізу зміни показників від реалізації заходу, зокрема результуючих показників (прибуток і рентабельність). За результатами проведеного дослідження можемо стверджувати, що існуючі методики не дають можливості визначити ефективність подієвих заходів за однозначною й чіткою формулою, важливим фактором, який доцільно врахувати є те, що ефективність події перш за все визначається метою її проведення.
Ключові слова: подієві заходи, ефективність, методики розрахунку, туризм, івенти.
Список літератури
- Близняк Р. З. Основні поняття подієвого менеджменту в системі електоральних комунікацій. Теорія і практика суспільного розвитку. 2010. №4. С. 9.
- Patterson L. If you don’t measure, you can’t manage. The best metrics for managing marketing performance. Marketing profs. 2004. Nov. 23rd.
- Schultz D.E. Measuring unmeasurables. Marketing Matters. 2005. May / June.
- Schmitt B.H. Experiential Marketing. N.Y., 1999.
- Zaltman G. How Consumers Think: Essential Insights into the Mind of the Market. Massachusetts.
- Демина Е.И., Майкова С.Э. Методы оценки эффективности мероприятий event-маркетинга. URL: http://www.sworld.com.ua/konfer22/368.htm
- Hamso E. Event ROI Methodology. Pecha Kucha. URL: https://eventroi.org/methodology/.
- Герасимов С.В., Тульчинский Г.Л, Лохина Т.Е. Менеджмент специальных событий в сфере культуры: Учебное пособие. СПб.: Изд-во «Лань»; Изд-во «Планета музыки», 2009. 384 с.
- Чумиков А. Измерение эффективности ПР-деятельности (рекомендации для заказчиков и исполнителей ПР-проектов). URL: http://www.pr-center.org.ua/bibl. php#link17.
- Sadchenko О., Lagodiienko V., Novykova I., Feshchenko O., Ruzhynska N., Bogdanov O. Marketing Tools in Stimulating Innovative Activity of Enterprises. International Journal of Management. 2020. № 11 (6), pp. 241-251.
Статтю було отримано 27.01.2020