УДК 339.97
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-4-31
JEL classification: F29, O30, M31
Мета статті полягає у побудові механізму розвитку маркетингового менеджменту в умовах цифровізації. У роботі розкриті теоретично-методичні аспекти реалізації маркетингового менеджменту, а саме розробка діючого механізму його розвитку. Останнє ґрунтовно теоретично розкрите через визначення поняття «механізм розвитку маркетингового менеджменту». Розкрито визначення поняття «маркетинговий менеджмент» та роблено спробу удосконалити його шляхом виділення власної дефініції. Запропоновано механізм розвитку маркетингового менеджменту з урахуванням процесу цифровізації. Автором запропоновано в процесі маркетингового менеджменту передбачити включення його в оцінку ефективності. В такому випадку відбудеться концентрація зусиль параметрам відповідно до стратегічних цілей розвитку підприємства. Крім того, такий підхід дозволить підвищити рівень системності шляхом формування поєднання функцій і активізації моніторингу маркетингового менеджменту, особливо за параметрами результативності. Врахування у механізмі функціонального вектору спрямовано на зміну цільового спрямування. Так, окрім визначення цільового, законного, раціонального використання ресурсів, автор робить наголос на встановлені соціально-економічного ефекту від реалізації відповідно до сталого розвитку. Запропоновано ряд заходів задля забезпечення розвитку маркетингового менеджменту з метою сприяння впровадження процесу цифровізації у традиційні бізнес-процеси.
Ключові слова: маркетинг, менеджмент, платформи цифрового бізнесу, цифрова економіка, цифровий бізнес, цифровий маркетинг, цифрова трансформація.
Література
- American Marketing Association (AMA), “Definition of Marketing”. 2020. URL https://www.ama.org/the-definition-of-marketing-what-is-marketing/
- Théophile Bindeouè Nassè. Defining culture in a marketing management perspectives. International Journal of Management & Entrepreneurship Research. Vol. 5, Issue 12, December 2023 URL: https://fepbl.com/index.php/ijmer/article/view/625.
- Pena Marin, Jorge and Adaval, Rashmi and Shen, Liang, Fear in the Stock Market: How COVID-19 Affects Preference for High- and Low- Priced Stocks (October 3, 2020). Pena-Marin, J, Adaval, R, Shen, L. (2021), “Fear in the Stock Market: How Covid-19 Affects Preference for High- and Low- Priced Stocks,” in Journal of the Association for Consumer Research, Eds/ Kelly Goldsmith and Angela Y. Lee, Vol. 6, Issue 1 (Forthcoming), https://www.journals.uchicago.edu/doi/, IESE Business School Working Paper, HKUST Business School Research Paper No. 2021-001, Available at http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3759382.
- What Is Marketing Management? A Definition and Guide URL: https://www.shopify.com/blog/marketing-management.
- Економічна енциклопедія. У 3 Т. [відповід. ред. С. В. Мочерний та ін.]. К.: Видавничий центр «Академія»; Тернопіль: Академія народного господарства, 2000. Т.1. 805 с.
- Птащенко О.В., Шевченко І.О. Маркетинговий контроль в умовах глобальних транформацій: аудит бренду. Європейський науковий журнал Економічних та Фінансових інновацій. 2024. 1(13), С. 56-69. DOI: https://doi.org/10.32750/2024-0107.
- Сидорук Ю. А. Маркетинговий менеджмент на підприємстві: теоретичні засади. Ефективна економіка. № 12, URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2485.
- Шевченко І. О. Гармонізація цифрової торгівлі на глобальних ринках: український та міжнародний досвід: монографія. Тернопіль: ЗУНУ, 2023. 460 с.
- Шевченко І.О. Концепція “антикрихкості” в маркетинговому менеджменті. Integration of Education, Science and Business in Modern Environment: Winter Debates: Proceedings of the 5th International Scientific and Practical Internet Conference, February 8-9, 2024. FOP Marenichenko V.V., Dnipro, Ukraine. pp. 226-228.
- Шевченко І.О. A comprehensive approach to policy formation in the era of digital technologies. Український журнал прикладної економіки та техніки. Том 8. No 2. С. 115 – 121. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-2-16.
Статтю було отримано 05.11.2024