УДК: 339.13-027.541:637.54

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-2-25

Савченко Тетяна Вікторівна,
кандидат економічних наук, доцентка,
Одеський національний технологічний університету
Басюркіна Наталія Йосипівна,
доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри управління бізнесом,
Одеський національний технологічний університету

JEL classification: М31; R10

У статті запропоновано методичний підхід до визначення маркетингових стратегій розвитку регіональних ринків, що базується на формуванні моделі маркетингових стратегій, в основі якої покладено побудову матриці за показниками «Привабливість регіональних ринків» та «Конкурентоспроможність регіональних ринків». Рекомендовано систему маркетингових стратегій розвитку для українських регіональних ринків. Проаналізовано динаміку споживання продукції птахівництва на регіональних ринках та частки регіональних ринків продукції птахівництва на національному ринку. Здійснено оцінку конкурентних позицій регіональних ринків продукції птахівництва, а також оцінку привабливості регіональних ринків продукції птахівництва. Побудовано матрицю маркетингових стратегій розвитку регіональних ринків птахівництва. За результатами проведених досліджень на основі матриці маркетингових стратегій розвитку регіональних ринків птахівництва визначено маркетингові стратегії розвитку для українських регіональних ринків продукції птахівництва.

Ключові слова: маркетингові стратегії розвитку, регіональні ринки продукції птахівництва, матриця, конкурентоспроможність регіонального ринку, привабливість регіонального ринку, підприємства, торгові посередники, споживачі продукції, нормалізована оцінка.

Список літератури

  1. Tkachenko V., Rodina O., Savchenko T. Influence of the technological factors of breeding on the cost management efficiency of specialized poultry enterprises. Management Theory and Studies for Rural Business and Infrastructure Development. 2018. Vol. 40. No. 1. P. 91-102.
  2. Зубков Р.С., Завгородній А.В., Лагодієнко В.В., Богданов О.О. Напрями удосконалення продовольчого маркетингу підприємств як елементу продовольчої безпеки регіону. Український журнал прикладної економіки. Том 5. № 3. С. 168-176. DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2020-3-18
  3. Rodina O., Savchenko T., Velychko O., Lebedenko T., Novichkova T. Assessment of Attractiveness Intermediaries in the Formation of Logistic Connections of the Poultry Enterprises. Management Theory and Studies for Rural Business and Infrastructure Development. Vol. 44. No. 1. P. 84-94. DOI: https://doi.org/10.15544/mts.2022.09.
  4. Lagodiienko V., Karyy O., Ohiienko M., Kalaman O., Lorvi I., Herasimchuk T. Choosing Effective Internet Marketing Tools in Strategic Management. International Journal of Recent Technology and Engineering. 2019. Vol. 8. No. 3. P. 5220-5225. DOI: https://doi.org/10.35940/ijrte.C5868.098319.
  5. Куденко Н.В. Стратегічний маркетинг: навч. посібник. Вид. 2-ге, без змін. Київ: КНЕУ, 2006. 152 с.
  6. Буратчук Н.Ю. Еволюція збалансованої системи показників. Економічний аналіз. 2013. № 12. С. 62-66.
  7. Баланси та споживання основних продуктів харчування населенням України: статистичний збірник. Державна служба статистики України, 2021. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2021/zb/07/Zb_Bsph_2020.pdf.
  8. Родіна О.В. Аналіз ринку м’яса птиці в Україні: сучасний вектор у контексті продовольчої безпеки. Підприємництво та інновації. Вип. 23. С. 91-96.

Статтю було отримано 05.03.2023