УДК: 005.591.6:334.72
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-2-47
JEL classification: О10, М31
Стаття присвячена дослідженню місця та завдань маркетингу для забезпечення інноваційного розвитку підпри-ємств, вивченню природи та особливостей маркетингового забезпечення. Виділено головні завдання маркетингу у процесі розроблення та впровадження різних видів інновацій: технологічних, продуктових, організаційних і марке-тингових. Визначено можливості та особливості використання маркетингових інструментів, залежно від підходу до концепції інноваційного розвитку, їхні цілі та напрями реалізації, а також для формування кожної зі складових інноваційного розвитку підприємства. Уточнено визначення терміна «маркетингове забезпечення інноваційного розвитку підприємства», його зміст і завдання. Підкреслено необхідність конкретизації економічного обґрунту-вання комплексу використання маркетингових інструментів для підвищення темпів інноваційного розвитку та економічної ефективності інновацій. Зроблено висновок, що маркетинг відіграє важливу роль у реалізації кожного з елементів концепції інноваційного розвитку підприємств, зокрема надає інформацію про ринок, формує розроблення продукту, визначає ринкові можливості, сприяє інноваціям і підтримує успішні відносини з клієнтами. Запропоновано розглядати маркетингове забезпечення як необхідну складову концепції інноваційного розвитку, що забезпечує ефективну комунікацію інноваційних зусиль підприємства, їх сприйняття цільовою аудиторією та зростання та успіху організації, усуває розрив між самою інновацією та її визнанням на ринку.
Ключові слова: інноваційний розвиток, сталий розвиток, концепція, маркетинг, маркетингове забезпечення, ефективність.
Список літератури
- Марчишин Н.Я. Формування та оцінювання комплексу інноваційного маркетингу на підприємстві. Економічний аналіз. 2017. Том 27. № 4. С. 230-238.
- Ковальчук С.В. Маркетингове забезпечення інноваційного розвитку промислових підприємств. Вісник Донецького національного університету. Економіка і право. 2012. Том 2. С. 138-141.
- Коломицева О.В., Боковня А.О., Бурцева Т.І. Використання маркетингових комунікаційних технологій в інноваційному розвитку підприємств. Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки. 2016. Том 2 № 42 С. 5-13.
- Колесник М.В., Командровська В.Є., Созинова І.В. Відкриті інновації як прояв сучасної моделі інноваційного процесу. Інтелект XXI. 2019. С. 73-78. DOI: https://doi.org/10.32782/2415-8801/2019-6.43.
- Пілецька С.Т, Петровський О.О. Категоріальний апарат маркетингового забезпечення інноваційного розвитку підприємств. Сучасні проблеми економіки: матеріали VIII Міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, 16 жовтня 2018р.) Київ. НАУ, 2018. С. 91-93.
- Balancing sustainability and profitability. URL: https://www.ibm.com/downloads/cas/5NGR 8ZW2.
- Ostapenko T., Kolesnyk M. Nanoeconomics and innovative marketing as factors of sustainable development in global environment. Baltic Journal of Economic Studies. 2021. Vol. 7. No. 3. рр. 159-167.
- Rekettye G. The regularities of innovation-a marketing perspective. Acta Oeconomica. 2023. Vol. 53. No. 1. pp. 45-59. URL:http://www.jstor.org/stable/90003848.
- Shen J., Sha Z., Wu Y.J. Enterprise Adaptive Marketing Capabilities and Sustainable Innovation Performance: An Opportunity–Resource Integration Perspective. Sustainability. 2020. № 12. URL:https://doi.org/10.3390/su12020469.
Статтю було отримано 03.02.2023