УДК: 330.341.1:502.34
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2021-1-20
JEL classification: R53; Q13; R10
Анотація
Вступ. Туризм сьогодні все більше сприймається не як сфера послуг, а як індустрія вражень, а враження стають в певному сенсі «споживчою метою». Туризм – це одна з основних сфер діяльності з «виробництва» вражень, тому саме на створення у туристів різноманітних вражень націлена дестинація як система. В умовах зростання конкуренції на міжнародному туристичному ринку дестинації знаходиться у постійному пошуку інноваційних технологій просування. Формування туристичних брендів стало ефективним інструментом, що застосовується у конкурентній боротьбі за туристів. Розробка брендів дестинацій розглядається як один із провідних стратегічних трендів розвитку, який має суттєве значення для просування дестинацій на національних та міжнародних ринках та забезпечує стабільний туристичний потік. Загалом завданням бренду є: ознайомлення з орієнтирами туризму для вибору «індивідуальної траєкторії» маршруту з урахуванням особливостей конкретного місця перебування. Наявність відмінного (специфічного) атрактивного потенціалу дозволяє створювати унікальні бренд-території, які надають можливість туристам краще орієнтуватися на ринку, вибираючи саме ті дестинації, які максимально відповідають їх потребам і очікуванням.
Метою статті є дослідження гастрономічного брендингу як інноваційної технології просування дестинацій на міжнародному туристичному ринку.
Результати. Розглядаються питання взаємозв’язку гастрономії та туризму, ролі гас-трономії у мотивації туристів, інноваційні підходи до гастрономічного брендингу дести-націй. У статті представлена класифікація гастрономічних брендів за рівнями експор-тування товарів, проведений аналіз впливу гастрономічного брендингу на загальний бренд дестинації.
Висновки. Гастрономічний брендинг може розглядатися в українській туристичній практиці в якості однієї з інноваційних технологій просування дестинації на міжнародний туристичний ринок. Гастрономічний брендинг – об’ємна тема, яка потребує подальшого вивчення. Важливим є дослідження світових тенденцій на ринку гастрономічних подій, класифікація гастрономічних подій; дослідження, створення та просування гастрономічного бренду України й окремих українських дестинацій на
міжнародний ринок; пошук і використання гастрономічного контексту для формування нових і розширення існуючих туристичних пропозицій.
Ключові слова: Гастрономічний бренд, туристична дестинація, просування дестинацій, гастроідентичність, маркетинг туристичної дестинації.
Список літератури
- Baker B. Destination branding for small cities. 2nd Portland, Oregon: Creative Leap Book. 2012. 204p.
- Yangzhou Hu., Ritchie J. R. B. Measuring destination attractiveness: a contextual approach. Journal of Travel Research. 1993. Vol. 32, No. 2. pp. 25-34.
- Gilmore J. H., Pine B. J. Authenticity: what consumers really want. Journal of Product Innovation Management. 2009. Vol. 26. pp. 355–356.
- Boyne S., Hall D. Place promotion through food and tourism: rural branding and the role of websites. Place Branding. 2004. Vol. 1, No. 1. pp. 80–92.
- Fields K. Demand for the gastronomy tourism product: motivational factors. Tourism and gastronomy. 1st Edition. 2002. pp. 36–50.
- Chang R. C. Y., Kivela J., Mak A. H. N. Food preferences of Chinese tourists. Annals of Tourism Research. 2010. Vol. 37, No. 4. pp. 989–1011.
- Carvache-Franco M., Carvache-Franco W., Carvache-Franco O. [et al.] Segmentation, motivation, and sociodemographic aspects of tourist demand in a coastal marine destination: a case study in manta (Ecuador). Current Issues in Tourism. 2020. Vol. 23, No. 10. pp. 51–55.
- Kharenko D., Dyshkantiuk O., Salamatina S., Kovalenko L. Research of the gastronomic brand of tourist destination. Technology audit and production reserves. 2018. Vol. 3, No. 5(41). pp. 15–21. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.135484
- Witt, C. A., Wright, P. L. Tourist motivation: life after Maslow. Choice and demand in tourism.In Johnson, P.; Thomas B. (ed.). 1992. pp. 33-35.
- Uysal, M., & Jurowski, C. (1994). Testing the push and pull factors. Annals of Tourism Research. №21, рр. 844-846. doi:10.1016/0160-7383(94)90091-4
- Greg R. Gastronomy: an essential ingredient in tourism production and consumption? Tourism and gastronomy. Routledge, 1st Edition. 2003. рр. 17-34.
- Scarpato R., Daniele R. New global cuisine: tourism, authenticity and sense of place in postmodern gastronomy. Food Tourism Around the World. 1st Edition. pp. 296–313.
Статтю було отримано 18.01.2021