УДК: 658.8; 338.1
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2021-2-13
JEL classification: M31
Анотація
В статті проведено дослідження розвитку креативних індустрій в Україні та запропоновано маркетингові інструменти для підвищення її конкурентоспроможності на ринку. Застосування інструментів маркетингу дозволить дослідити особливості поведінки споживача, виявляючи його віртуальні інформаційні звички, описати його профіль. Зібрана інформація є підґрунтям для створення маркетингової стратегії розвитку креативних індустрій та формування конкурентних переваг високотехнологічним підприємствам за рахунок впровадження сучасних релевантних інструментів інтерактивного маркетингу. Стрімке зростання обсягів виробництва та реалізації послуг, сприяло створенню нових робочих місць, а стійкість до кризових явищ, наприклад пандемія CONID-19, робить креативні галузі привабливими для інвесторів як на приватному, так і на державному рівнях. Відкритими залишаються питання: дослідження креативних індустрій з позиції їх впливу на національну економіку держави, аналізу та оцінки їх ефективності з позиції менеджменту та прогнозування тенденцій їх розвитку для створення та впровадження маркетингових стратегій. Маркетинг креативних індустрій включає в себе сукупність маркетингових стратегій, підходів, інструментів та методів, які необхідно в комплексі використовувати організації креативної індустрії для досягнення своїх ринкових цілей. Поєднання креативних, нестандартних і сміливих рішень з базовими функціями традиційного маркетингу дозволить виділятися на тлі інших ринкових конкурентів, привернути й утримувати до себе увагу лояльних клієнтів та забезпечити собі переваги на ринку.
Ключові слова: маркетинг, маркетинг креативних індустрій, креативні індустрії, креативний кластер, креативний маркетинг.
Список літератури
- Про культуру: Закон України від 14.12.2010 № 2778-VI. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2778-17/ed20190716
- Розпорядження Кабінету міністрів України від 24 квітня 2019 р. № 265-р «Про затвердження видів економічної діяльності, які належать до креативних індустрій». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/265-2019-%D1%80#Text/
- Експортна стратегія для сектору креативних індустрій 2019-2023. Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України: веб-сайт. URL: file:///C:/Users/%D0%94%D0%BE%D0%BC/Downloads/CREATIVE%20INDUSTRIES_UKR_06_12_2019_1.pdf
- Маркетинг организации сектора креативных индустрий. URL: https://spravochnick.ru/marketing/marketing_organizacii_sektora_kreativnyh_industriy
- Креативні індустрії: вплив на розвиток економіки України. / Ніколаєва О., Онопрієнко А., Таран С., Шоломицький Ю., Яворський П. Available at: https://kse.ua/wp-content/uploads/2021/04/KSE-Trade-Kreativni-industriyi-Zvit.pdf
- Хокинс Дж. Креативная экономика. Как превратить идеи в деньги. М. : Классика −ХХІ, 2011. 256 с.
- Barnhart B. What is viral marketing (and does it actually work in 2020)? URL: https://sproutsocial.com/insights/viral-marketing
- Evans S. Facing the Challenges of the Creative Economy. Available at: http://creativeclusters.com/
- Creative Industries Economic Estimates. Statistical Release. UK Department for Culture, Media and Sport. January, 2015. 46 p.
- Čábelková, I., Strielkowski, W., & Mirvald, M. (2015). Business influence on the mass media: a case study of 21 countries. Transformation in Business & Economics, 14(1), 65–75.
- Landry Ch. The Creative City: A Toolkit for Urban Innovators – Earthscan, 2012, 300 р.
- Marketing in the Creative Industries – Towards the Social Product. Edward Elgar Publishing. URL: https://https://elgar.blog/2017/10/11/social-product/
- UNCTAD, 2019. How the creative economy can help power development. URL: https://unctad.org/news/how-creative-economy-can-help-power-development
Статтю було отримано 17.04.2021