УДК 334.732

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2020-1-19

Тетяна Іванівна ЛЕПЕЙКО
д.е.н., професор, завідувач кафедри менеджменту та бізнесу Харківського національного економічного університету імені Семена Кузнеця
ORCID ID: 0000-0001-8667-509X
E-mail: lepeyko.tetyana@gmail.com

JEL classification: Q13; Q17; P45

Анотація

Вступ. Маркетинг інвестиційних можливостей є однією з основ існування підприємства, отримання ним фінансування та інструментом реагування на зміни кон’юнктури ринку товарів, послуг і фінансів. Окрім того, дослідження дозволяє виявити існуючі тенденції розвитку диверсифікованого підприємства у виробничому, організаційному й фінансовому напрямах. Існує і зворотний зв’язок, тому що аналіз виробничих і фінансових показників діяльності підприємства дозволить ефективніше планувати й корегувати політику щодо залучення інвестицій на наступні періоди.

Мета дослідження полягає в обґрунтуванні ефективності використання фінансових показників діяльності диверсифікованого підприємства з позиції вагомості їх як фактору залучення коштів інвесторів в межах організації маркетингової інвестиційної політики.

Результати. В ході роботи були проаналізовані ключові показники фінансової діяльності диверсифікованої компанії. Здійснений порівняльний аналіз аналогічних фінансових показників декількох років для виявлення можливих тенденцій фінансового розвитку підприємства на різних часових відрізках. Під час аналізу були також виявлені взаємозв’язки між аналізованими показниками, за допомогою яких було спрогнозовано напрямок можливих зрушень даних фінансових показників на декілька майбутніх років. В даній ситуації головним є той факт, що зниження до таких показників було планомірним і чітко спрогнозованим, як власне і зростання відповідного показника у період 2016-2017 років. Варто відзначити, що зростання й спад цього показника за досліджуваний період відбувалися однаковими темпами. Прогнозуючи майбутню динаміку даного показника можна з впевненістю казати про його подальше зростання аналогічними темпами.

Висновки. Ситуація, яка склалася з розвитком показників, що аналізувалися, в цей період не можна назвати стандартною. Варто казати про негативні явища у всій сфері діяльності даного підприємства. Не дивлячись на це, тільки такі події можуть показати всю вагомість підприємства, збалансованість і захищеність його систем. Аналіз показав, що підприємство стабільно й прогнозовано подолало ці негативні явища та вийшло на нові для себе значні обсяги виробництва і розвитку загалом. Цей факт є одним із найважливіших в оцінці конкурентоспроможності, а саме, як змога швидко і якісно реагувати на зміни економічного макросередовища даної галузі.

 Ключові слова: диверсифікація, інвестиційний маркетинг, підприємства, фінансові показники.

Список літератури

  1. Брюховецька Н. Ю., Хасанова О. В. Оцінка інвестиційної привабливості підприємства: визначення недоліків деяких існуючих методик. Економіка промисловості. 2009. № 44. URL: http://www.nbuv.gov.ua /portal/Soc_Gum/eprom/ 2009_44/ st_44_15.pdf .
  2. Свінцов О.М. Інвестиції як економічна категорія: наукова полеміка. Науковий вісник НЛТУ України. Вип. 21.3. С. 251-257
  3. Погорєлова Т. В. Моніторинг як статистичний метод дослідження фінансових результатів підприємств. Вісник соціально-економічних досліджень. 2015. № 2. С. 179–186.
  4. Козуб В. О. Формування системи моніторингу фінансових результатів підприємств торгівлі. БізнесІнформ. 2013. № 2. С. 163–168.
  5. Бондаренко О. С. Тенденції функціонування фінансового ринку в економіці України. Інвестиції: практика та досвід. 2018. Випуск 15. С. 5-9.
  6. Васильєва Т. А., Лєонов С. В., Рубанов П. М. Трансформація обігових фінансових інструментів в умовах цифровізації фінансового сектору економіки. Вісник СумДУ. Серія «Економіка». 2017. № 3’. С. 15-21.
  7. Шевчук Ю. В. Оцінка використання фінансових інновацій на фінансовому ринку України. Економiка та держава. 2019. № 5. С. 39-44.
  8. Державна служба статистики України. Веб-сайт. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/
  9. Павлов К. В., Шевчук І. Л. Інноваційні фінансово-кредитні важелі як складова ефективної антимонопольної політики. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія «Економіка». 2018. №51. С. 72–74.
  10. Milberg, W., Winkler, D. Outsourcing economics: global value chains in capitalist development. Cambridge University Press. 2013.
  11. Mura, L., Buleca, J. Evaluation of financing possibilities of small and medium industrial enterprises. Procedia Economics and Finance, 2012. 3. C. 217-222.
  12. Звіт ТОВ «Метінвест Холдинг» за 2014—2019 роки. [Електронний доступ]: https://metinvestholding.com/ua/investor/reportresults.

Статтю було отримано 20.01.2020