УДК: 338.24
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-3-22
JEL classification: M30
У статті проведено аналіз креативного лідерства як ефективного інструменту неформального менеджменту в сучасних умовах. Методологія дослідження базується на системному та діяльнісному підходах і включає концептуально-термінологічний аналіз, методи порівняння та узагальнення. У статті кретареативне лідерство розглядається як інструмент неформального управління, підвищення інтенсивності інноваційної діяльності організації, сприяння гуманізації методів управління організацією з активним впровадженням сучасних технологій у практику управління. Ментальні проблеми, з якими зараз стикається Україна, породжують зміни у свідомості, спрямовані на переосмислення теоретичних засад і технологій підготовки майбутньої креативності до різноманітної професійної діяльності. Розвиток репродуктивного стилю підготовки майбутніх лідерів і перехід до нової парадигми відкриває нові можливості підготовки майбутніх лідерів до забезпечення пізнавальної активності, креативності та самодостатності. Виникає уявлення про особливості та стратегічні напрями модернізації та подолання важливого періоду, який переживає Україна. Досліджено та представлено 15 найефективніших лідерських якостей і їхні характеристики, які свідчать про специфікацію креативності як атрибутивної якості лідера, що виявляється через характеристики його творчого мислення, результати якого мають ознаку «вторинної» новизни, пов’язані не з виробництвом знань, а з їхньою практичною реалізацією, перетворенням креативності в інновацію. Доказано, що практикуючи кожну з цих 15 рис, ви не тільки розвинете лідерські навички та постійно вдосконалюватимете свої здатності, але й збільшите свій вплив на організацію та допоможете ефективно керувати своєю командою та мотивувати її на успіх. Досліджені якості гарного лідера, які характеризують оригінальні, нестандартні способи зовнішнього оформлення раніше створених нових товарів для їхнього успішного просування на ринок. На основі отриманих результатів зроблено висновок про необхідність розвитку креативного лідерства як інструменту, що сприяє інноваціям, підвищенню конкурентоспроможності й ефективності функціонування та розвитку компаній у складних сучасних реаліях.
Ключові слова: креативність, лідерство, креативне мислення, креативне лідерство, лідерські якості.
Література
- Андрійченко Ж., Близнюк Т., Майстренко О. Цифровий етикет і комунікації: тренди та вимоги сьогодення. Економіка і суспільство. 2021. №34. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-34-24/.
- Грищенко І.М. Впровадження лідерства в систему місцевого самоврядування України. Науковий вісник АМУ. Серія «Управління». 2014. Випуск 2. С. 275-285.
- Близнюк Т.П., Майстренко О.В., Андрійченко Ж.О. Бізнес-етика та ділові комунікації в контексті теорії поколінь, Науковий погляд: економіка та управління. 2022. №1 (77). С. 44-50.
- Корнєв М.Н., Коваленко А.Б. Соціальна психологія: підручник . Київ, 1995. 304 с.
- Романовський О.Г., Михайличенко В.Є. Філософія досягнення успіху. Харків: НТУ “ХПІ”, 2003. 691 с.
- Рудська А.І. Психологічні особливості лідерства в умовах реалізації соціальних проектів: автореферат канд. дис. за спец. 19.00.05 соціальна психологія. КНУ імені Тараса Шевченка. Київ, 2013. 20 с.
- Blyznyuk T., Maistrenko O. Theoretical aspects of branding for the development of brand management strategy at Ukrainian enterprises. Ukrainian Journal of Applied Economics and Technology. 2023. Volume 8. № 1. рр. 150-158.
- Stogdill R. Handbook of leadership: a survey of theory and research. N.Y.:Macmillan, 1974. 800 p.
- Yukl G. Leadership in organizations (7th ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson Education Inc. 2010.
- Winter E. Incentives and Discrimination. The American Economic Review, 2004. №94(3), Р. 764-773. DOI: https://doi.org/10.1257/0002828041464434.
Статтю було отримано 15.07.2023