УДК: 339.13

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2022-3-47

Білошапка Юрій Миколайович,
аспірант, Міжнародний університет бізнесу і права м. Херсон
https://orcid.org/0009-0006-3790-1963
Кашульська Тетяна Сергіївна,
аспірант ПВНЗ "Європейський університет"
https://orcid.org/0009-0006-7417-7310

JEL classification: M20; M31; F41

Стаття присвячена визначенню та обґрунтуванню концептуальних засад маркетингову в контексті забезпечення сталого розвитку аграрних підприємств в умовах глобалізації. Визначено етапи маркетингового комплексу в умовах глобалізації, які згруповано у чотири етапи: аналіз локальних потреб в окремій країні, глобалізація локальної товарної концепції, кастомізація товару до кожного локального середовища, реалізація обраної стратегії за допомогою операційного маркетингу. Здійснено порівняльну характеристику маркетингу 1.0, 2.0, 3.0. за наступними  характеристиками: мета, рушійні сили розвитку маркетингу, сприяння ринку підприємствами, основна маркетингова концепція, принципи маркетингу, споживча вартість (цінність), засади створення пропозиції, відносини з клієнтами. Охарактеризовано сутність маркетингу 3.0, встановлено, що його засади повністю відповідають концепції сталого розвитку компаній, які реалізують довгострокову стратегію дій, у тому числі соціальну відповідальність та повагу до прав та уподобань клієнтів. Встановлено, що створення позитивного іміджу компанії має базуватися на сильному бренді продукту, лідерстві в обраній сфері, повазі до робочого середовища, соціальній відповідальності та стимулюванні інновацій, спрямованих на потреби та проблеми споживача, що набуває особливого значення для аграрних підприємств. Визначено, що маркетинг повинен сприяти розвитку культури якості, а при виборі інструментів впливу на споживача – керуватися принципами еко-раціональності та довгострокового накопиченого екологічного ефекту.

Ключові слова: глобалізація, маркетингу 3.0, сталий розвиток, сільське господарство, соціальна відповідальність.

Список літератури

  1. Довгань Ю.В. Формування маркетингової стратегії просування інноваційних рослинних харчових олій. Економіка та держава. 2020. № 1. С. 126-131. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6806.2020.1.126.
  2. Єранкін О.О. Маркетинг в АПК України в умовах глобалізації: монографія. Київ: КНЕУ, 2009. 419 с.
  3. Крикавський В., Савіна Н. Імплементація маркетингу 3.0 в бізнес-стратегію сталого розвитку підприємств будівельної галузі. Науковий вісник Ужгородського державного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2019. Випуск 26. Частина 1. С. 104-109.
  4. Крикавський В.С., Савіна Н.Б. Імплементація маркетингу 3.0 в бізнес-стратегію сталого розвитку підприємств будівельної галузі. Науковий вісник Ужгородського національного університету: серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2019. Випуск 26. Частина 1. С.104-109.
  5. Лопатинський Ю.М., Тодорюк С.І. Детермінанти сталого розвитку аграрних підприємств. Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2015. 220 с.
  6. Каткова Т.І., Кравчик Ю.В. Організаційно-економічні аспекти управління маркетинговим забезпеченням розвитку зовнішньоекономічних операцій підприємства. Український журнал прикладної економіки та техніки. 2022. Том 7. № 1. С. 83-
  7. Чигрин О.Ю, Хоменко Л.М., Калітай Г.К. Маркетингові стратегії забезпечення сталого конкурентоспроможного розвитку підприємств. Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. Серія: Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм. 2021. № 14. С. 107-118.
  8. Kotler P., Kartajaya H., Setiawan I. Marketing 3.0 from products to customers to the human spirit. John Wiley & Sons, Inc, 2010. URL: https://doi.org/10.1002/9781118257883.

Статтю було отримано 05.10.2022