УДК: 636.5:658.8

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2020-3-45

Світлана Володимирівна ВОВЧОК
кандидат економічних наук, старший викладач кафедри публічного управління та адміністрування, Сумський національний аграрний університет
ORCID ID: 0000-0001-7221-5201
E-mail: svitlana.vovchok@snau.edu.ua

JEL classification: M31, I20

Анотація

Визначено стратегічні напрями формування і розвитку конкурентного потенціалу досліджуваних молокопереробних підприємства на основі їх конфігурації і реконфігурації, визначення підприємства-типопредставника по кожному з чотирьох отриманих кластерів, що дозволило розробити структуру конфігурації конкурентного потенціалу кожної з чотирьох груп підприємств. Встановлено, що у сучасний період розвитку економіки найбільш доцільним є підхід до оцінки формування конкурентного потенціалу на основі системи показників виявлення ключових джерел конкурентного потенціалу за чотирма напрямами: «фінанси»; «клієнти»; «внутрішні бізнес-процеси, у тому числі технологічні»; «персонал». Було отримано чотири кластери за ознаками низького, нижче середнього, середнього та високого рівня розвитку конкурентного потенціалу у період 2015-2019 років. Практична реалізація стратегічних напрямів формування та розвитку ключових здібностей на досліджуваних підприємствах в рамках виділених кластерів дозволила обґрунтувати логіку зміни їх здібностей, що мають першочергове значення для формування конкурентного потенціалу.

Ключові слова: конкурентний потенціал, формування потенціалу, стратегії, кластерний аналіз, підприємства молокопереробної галузі.

Список літератури

  1. Вініченко І.І., Крючкова Ж.В. Ключові чинники впливу на конкурентоспроможність аграрних підприємств. Економіка і держава. 2017. № 4 С. 32-37.
  2. Гудзинський О.Д., Судомир С.М., Гуренко Т.О. Управління формуванням конкурентоспроможного потенціалу підприємств (теоретико-методологічний аспект): монографія. К.: ІПК ДСЗУ, 2010. 212 с.
  3. Згурська О. М. Фактори забезпечення конкурентних переваг молокопереробних підприємств. Збірник наукових праць Київської державної академії водного транспорту імені гетьмана Петра Конашевича-Сагайдачного. № 3(18).С. 119-125.
  4. Зеленчук І.Б. Механізм управління конкурентоспроможністю молокопереробних підприємств. Актуальні проблеми економіки. 2015. № 3 (165). С. 144-154.
  5. Малік М.Й., Нужна О.А. Конкурентоспроможність аграрних підприємств: методологія і механізми: монографія. К.: Інститут аграрної економіки, 2007. 270 с.
  6. Масляєва О.О. Конкурентоспроможність молокопереробних підприємств у контексті євроінтеграційних процесів. Агросвіт. 2016. № 4. С. 59-64.
  7. Пархомець М.К., Уніят Л.М. Управління виробництвом молока на інноваційній основі як напрям розвитку конкурентоспроможного молочного скотарства у сільськогосподарських підприємствах. Інноваційна економіка. 2018. № 5-6. С. 18-25.
  8. Рожко З.П., Струс Л.А., Чеснік Н.М. (2019). Конкурентоспроможність українських підприємств молочної промисловості на міжнародному ринку. Вчені записки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського. Серія: Економіка і управління. 2019. № 2. С. 61-66.
  9. Рудь І.Ю. Оцінка конкурентоспроможності молочної продукції Агросвіт. 2012. № 6. С. 39-42.

Статтю було отримано 08.07.2020