УДК 658.8:63.002.6
Анотація
Вступ. Розвиток капіталістичного способу виробництва за умовно вільних ринкових відносин суб’єктів виробничо-комерційної діяльності суттєвою мірою зміщує акценти у розв’язанні проблеми підвищення економічної ефективності діяльності цих суб’єктів з площини виробничо-технологічного розвитку виробництва в площину розподілу та збуту продукції, що вимагає побудови методології управління збутом й розподілом продукції аграрних підприємств, де важливу роль відіграють принципи побудови даної системи.
Мета роботи полягає у формулюванні основних принципів побудови систем збуту й розподілу продукції аграрних підприємств.
Висновки. Запропоновано дотримання принципів результативності, диференційова-ності та адаптивності при побудові систем розподілу продукції підприємства на ринку. Вказані принципи побудови дозволятимуть підприємству створювати дієздатні гнучкі системи управління збутом, функціонування яких не допускатиме погіршення фінансово-економічного становища підприємства при змінах у зовнішньому середовищі. Обґрунтовано вибір критерію адаптивності системи розподілу продукції та раціональної організації збутової діяльності аграрного підприємства, який полягає у застосуванні виручки від реалізації, яка отримується в розрахунку на одиницю повних витрат на виробництво та реалізацію означеного обсягу продукції, забезпечуючи тим самим відповідний та, найголовніше, рівень їх окупності. При цьому поєднання при формуванні та реалізації збутової політики підприємства вказаних принципів дозволятиме фактично усунути негативні прояви чинників зовнішнього середовища та значною мірою підвищити економічну ефективність основної діяльності.
Список літератури
- Сільське господарство України у 2017 році. Статистичний щорічник. Державна служба статистики України; під заг. кер. О. М. Прокопенка. Київ, 2018. 245 с.
- Фатхутдинов Р. А. Конкурентоспособность: экономика, стратегия, управление. М.: ИНФРА-М, 2000. 312 с.
- Райзберг Б. А. Курс управления экономикой. СПб.: Питер, 2003. 528 с.
- Портер М. Международная конкуренция: Конкурентные преимущества стран; пер. с англ. М.: Международные отношения, 1993. 896 с.
- Піддубний І. О., Піддубна А. І. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства. Х.: ВД «ІНЖЕК», 2004. 264с.
- Аникин Б. А. Тяпухин А. П. Коммерческая логистика. М.: Проспект, 2005. 432 с.
- Холден Н. Д. Кросс-культурный менеджмент. Концепция когнитивного менедж-мента: пер. с англ. М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2005. 384 с.
- Крacнoруцький O. Дeтeрмiнaнти рoзвитку cиcтeм ринкoвoгo рoзпoдiлу прoдукцiї aгрaрних підприємств. Вicник Хaркiвcькoгo нaцioнaльнoгo тeхнiчнoгo унiвeрcитeту ciльcькoгo гocпoдaрcтвa iмeнi Пeтрa Вacилeнкa. 2015. № 162. С. 20–31.
Статтю було отримано 11.11.2018