УДК: 338.48
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-1-42
JEL classification: L 83
Туризм є мультиплікатором соціально-економічного розвитку, важливим сектором економіки зі значними інвестиціями, широким набором секторів національного господарства, які динамічно розвиваються. Одним з пріоритетних напрямів розвитку сучасного туризму є підтримка та розвиток внутрішнього, в’їзного туризму, важливим напрямом досліджень є аналіз інвестиційної привабливості туристичних дестинацій. Тому необхідність залучення інвестицій у сферу послуг, розвиток еногастрономічних дестинацій, які формують специфічний туристичний продукт, сприятимуть розвитку підприємництва у цій сфері, підвищенню економічного ефекту та розвитку сільських територій, що є важливим напрямом для забезпечення сталого розвитку. Метою публікації є дослідження шляхів підвищення інвестиційної привабливості еногастрономічних дестинацій задля підвищення їх конкурентоспроможності. У статті досліджено питання аналізу інвестицій і шляхів підвищення інвестиційної привабливості еногастрономічних дестинацій. Визначено сутність понять «інвестиції», «інвестиційна привабливість», «державно-приватне партнерство». Обґрунтовано, що до 2020 р. спостерігалась позитивна тенденція щодо обсягу капітальних інвестицій в економіку країни. Доведено, що в сучасних умовах важливе місце в інвестиційній діяльності належить впровадженню інвестицій у туристичну діяльність і розвиток туристських дестинацій. Визначено чинники, які впливають на оцінку інвестиційної привабливості. Обґрунтовано, що державно-приватне партнерство є одним з основних механізмів реалізації політики підвищення інвестиційної привабливості задля вирішення важливих соціально-економічних проблем. Визначено сутність державно-приватного партнерства під час формування інвестиційної привабливості еногастрономічних дестинацій і результат взаємодії публічної та приватної сфери. Взаємодія держави і бізнесу для вирішення суспільно значущих завдань стає актуальною у зв’язку з глобалізацією, посиленням конкуренції на світовому ринку, ускладненням соціально-економічних умов, необхідністю забезпечення відповідного рівня конкурентоспроможності вітчизняних товарів і послуг. Важливим фактором державно-приватного партнерства під час формування інвестиційної привабливості та розвитку еногастрономічних дестинацій є гарантування вигод від спільного використання ресурсів.
Ключові слова: туризм, еногастрономічна дестинація, інвестиції, інвестиційна привабливість, державно-приватне партнерство.
Література
- Брайловський І.А. Державно-приватне партнерство: методологія, теорія, механізми розвитку: дис. … д-ра екон. наук: 08.00.01. Нац. ун-т ім. В. Н. Каразіна. Харків, 2015. 462 с.
- Державна служба статистики України. URL: https://ukrstat.gov.ua/
- Загородній А.Г., Вознюк Г.Л., Партин Г.О. Інвестиційний словник. Львів: Бескид Біт, 2005. 512 с.
- Карсекін В.І. Інвестиційна політика: проблеми теорії і практики готельного бізнесу. Харків: ХДУХТ, 2015. 518 с.
- Методика інтегральної оцінки інвестиційної привабливості підприємств та організацій: Наказ Агентства з питань запобігання банкрутству підприємств і організацій № 22 від 23.02.1998. URL: http://zakon4.rada.gov.ua/ laws/show/z0214-98.
- Стеченко Д., Безуглий І. Імператив державноприватного партнерства в рекреаційно-туристичній сфері України. Регіональна економіка. 2014. С. 136-146.
- Туристичний барометр України 2021-2022. URL: https://nto.ua/nsts_analytics_ua.html.
- Чи можливі інвестиції під час війни? URL: https://yur-gazeta.com/golovna/chi-mozhlivi-investiciyi-pid-chas-viyni.html.
Статтю було отримано 15.01.2024