УДК 330.341.1

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2025-1-29

Яківченко Андрій Миколайович,
здобувач третього освітньо-наукового рівня вищої освіти,
Національний авіаційний університет
https://orcid.org/0000-0002-5125-6407

JEL classification: M30; O30

У статті досліджено концепцію growth hacking як інноваційної маркетингової стратегії для промислових підпри-ємств. Визначено роль цифрової трансформації, автоматизації маркетингових процесів та використання пове-дінкових механізмів у формуванні конкурентних переваг підприємств. Розглянуто особливості інтеграції growth hacking у маркетингову діяльність промислового сектору, зокрема через застосування big data, штучного інте-лекту та аналітичних моделей прогнозування. Запропоновано систему ключових показників ризику (KRI) для моніторингу загроз та оцінки ефективності впровадження інноваційного маркетингу. Визначено практичні під-ходи до використання адаптивного маркетингу, цифрових платформ та персоналізованих маркетингових стра-тегій. Результати дослідження підтверджують, що застосування growth hacking сприяє підвищенню конкурен-тоспроможності, швидкій адаптації до змін ринку та забезпеченню сталого розвитку промислових підприємств.

Ключові слова: інноваційний маркетинг, growth hacking, цифрова трансформація, big data, автоматизація маркетингових процесів, конкурентоспроможність, поведінкова економіка, промислові підприємства, ризик-менеджмент.

Література

  1. Гурочкіна В. В. Принципи та закономірності розвитку промислових підприємств в емерджентній економіці. Інфраструктура ринку. 2020. Вип. 42. С. 156-163. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ifrctr_2020_42_29.
  2. Гурочкіна В. В. Механізми розвитку промислових підприємств в емерджентній економіці : монографія. Хмельницький : ХНУ, 2020. 336 с.
  3. Маркетинговий аналіз міжнародної діяльності суб’єктів господарювання: практикум / уклад.: Т. В. Князєва, А. В. Шевченко. Київ : НАУ, 2019. 52 с.
  4. Міжнародний маркетинг: навч. Пос. / С.Ф. Смерічевський, Т. В. Князєва, Ю. П. Колбушкін, та ін. Київ : НАУ, 2019. 164 с.
  5. Могилевська О. Концептуальні підходи до стійкого розвитку промислових підприємств і формування маркетингу стійкості. Економіка та суспільство, 2021. №34. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-34-72.
  6. Петровська C., Яківченко А. Pestle – аналіз як інструмент розвитку та впровадження інноваційного маркетингу промислового підприємства. Herald of khmelnytskyi national university. Economic sciences, 2024. Вип. 334(5), С. 219-224. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-334-30.
  7. Петровська С. В., Астахов К. В. Бенчмаркинг в процесах підвищення конкурентоспроможності аеропортів. Конкурентоспроможність підприємств у міжнародному цифровому просторі: монографія / За редакцією Ареф’євої О. В. Київ: ФОП Маслаков, 2019. С. 299-308.
  8. Романова Л. В. Маркетингове управління як стратегічна інноваційна складова сучасного розвитку підприємництва на промислових підприємствах. Наукові праці Міжрегіональної академії управління персоналом. Економічні науки. 2021. Вип. 1 (60), c. 50-56. DOI: https://doi.org/10.32689/2523-4536/60-9.
  9. Смілянець В. В. Вдосконалення маркетингового інструментарію забезпечення розвитку інноваційного потенціалу авіапідприємств. Маркетинг і цифрові технології, v. 7, n. 4, p. 153-164, 2023.
  10. Тельнов А. С., Решміділова С. Л. Маркетингові технології просування якісних товарів : зарубіжний досвід. Вісник Хмельницького національного університету. 2018. №5, т. 2. С. 159-163.
  11. Тшонковскі К., Ушенко Н. Стабілізація економіки країни в умовах кризи. Науковий вісник Ужгородського націона-льного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2023. Вип. 49. С. 143-148.
  12. Чукурна. О. П., Сиволап Л. А., Несторенко Т. П. Економічний механізм оцінки ризику реалізації маркетингової стратегії. Вісник Бердянського університету менеджменту і бізнесу. № 2 (50). С. 102–109. DOI https://doi.org/10.33783/1977-4167-2021-50-2-102-109.
  13. Яківченко А. М. Інноваційний маркетинг у системі розвитку промислових підприємств. Економічний вісник. Серія: фінанси, облік, оподаткування : науковий фаховий журнал. Випуск 8. С. 156–163. DOI: https://doi.org/ 10.33244/2617-5932.8.2021.156-163
  14. Яківченко А. М. Інноваційний маркетинг як інструмент механізму впровадження кооперативних моделей енергетичного ринку України. Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. Випуск № 3 (133), 2024. С. 88-93. DOI: https://doi.org/10.32782/1814-1161/2024-3-13.
  15. Яновська В.П., Творонович В.І., Устіловська А.С. Управління брендом за результатами аналітичної діяльності маркетингу соціокультурних продуктів та послуг. Наукові перспективи. №9(39). 2023. С. 438-448.
  16. Ushenko N., Likhonosova G., Zahariev A., Shaulska L., Kasy M., Hurochkina V. Strategies for strengthening the economic security of business: taking into account the conditions of global financial challenges. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 2023. 6(53), 300–317.
  17. Нurochkina V., Nahaieva O., Rymar O., Chornyi O., Makhanets L., Shyshpanova N. Foreign state economic policy in the context of economic security. Journal of Management Information and Decision Sciences, 2021. Вип. 24(3), 1-14.
  18. Lemish K., Nestorenko T., Tokarenko, O. Interaction of Business and Education in Hospitality, Restaurant, and Catering Business in Ukraine. Journal of Modern Economic Research. 2021. Вип. 3(4), С. 5-20.
  19. Nestorenko T., Tokarenko O., Nestorenko O. Health-resort industry in Ukraine: The underlying causes of changes. Ekonomia. Wroclaw Economic Review. 2018. № 24/4. 51–63. URL: http://dx.doi.org/10.19195/2084-4093.24.4.4.

Статтю було отримано 07.01.2025