УДК: 330.3:65:621.6
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2021-3-2
JEL classification: D92, L81, P45
Анотація
У статті проаналізовано теоретико-методологічні підходи, на основі яких сформовано власне бачення сутності стратегії інноваційного розвитку нафтотранспортним підприємством. Визначено, що інвестиційні стратегії розвитку нафтотранспортної мережі зосереджуються на внутрішньому та зовнішньому інвестуванні. Доведено, що ефективність інвестиційних стратегій визначається прибутковістю капіталовкладень у проєкти розвитку інфраструктурних об’єктів нафтотранспортної мережі. Охарактеризовано основні проблеми, які сьогодні виникають у системі транспортування нафтопродуктів, зокрема за умов жорсткої конкуренції. Обґрунтовано, що позитивний ефект у діяльності нафтотранспортної мережі є тоді, коли в різні проєкти залучаються інші підприємства корпорації, оскільки це дозволяє здійснити перерозподіл інвестиційних доходів і витрат. Обґрунтовано сутність та особливості формування інноваційних стратегій розвитку нафтотранспортних підприємств в умовах системних змін та інтегрованості в ринкову систему країн-членів ЄС. Запропоновано низку підходів, спрямованих на якісне інвестиційне забезпечення інноваційного розвитку нафтотранспортних підпри-ємств, що є сьогодні вкрай важливим під час вибору стратегії управління в умовах жорсткої конкуренції.
Ключові слова: інфраструктура, логістика, нафтотранспортні підприємства, управління, інноваційні стратегії.
Список літератури
- Фаэй Л., Ренделл Р. Управление стратегией на уровне рынка; пер. с англ. Курс МВА по стратегическому менеджменту. М.: Альпина Паблишер, 2002. С. 25–63.
- П’ятницька Г. Т. Управління підприємством в епоху глобалізму: монографія. К.: Логос, 2006. 568 с.
- Харук К. Б. Інноваційні стратегії розвитку торговельних підприємств. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Проблеми економіки та управління. 2009. № 640. С. 421–425.
- Горская Ю. А. Инновационная политика и стратегии предприятий в розничной торговле. Инновационная деятельность. 2011. № 4 (18). Вып. 2. С. 9–14.
- Філиппова С. В., Тимощук М. П., Дащенко Н. М. Актуальні питання формування інноваційних стратегій підприємств. Праці Одеського політехнічного університету. 2011. Вил. 2(36). С. 297–301.
- Полясковська К. В. Інноваційний розвиток підприємств: сутність та особливості у сфері торгівлі. Економіка розвитку. 2014. № 3 (71). С. 93–99.
- Клименко К. В. Інноваційний потенціал нафтотранспортного підприємства в циркулярній економіці. «Нові виклики для аграрного сектору України в умовах глобалізації»: матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих вчених. К.: НУБіП України, 2019. С. 188-191.
- Ілляшенко С.М. Управління інноваційним розвитком: проблеми, концепції, методи : навч. посібник для студ. Вузів. Суми : ВТД «Університетська книга», 2003. 278 с.
- Skrypko T., Popadynets N. Modern models of the organization as a means of innovative processes of competitiveness of the Ukrainian economy. Economic and Regional Studies. No 13(2). Pp. 199-211.
- Попадинець Н. М., Журавель Ю.В. Інвестиційно-інноваційний розвиток національної економіки на засадах діджиталізації та дизайн-менеджменту. Вісник Сумського національного аграрного університету. Серія «Економіка і менеджмент». 2019. Випуск 3 (81). С. 132-135.
- Шершньова З. С., Оборська С. В. Стратегічне управління: навч.посіб. К.: КНЕУ. 2004. 384 с.
- Куцик В. Економічна оцінка стану та перспектив інвестиційної діяльності інтегрованих корпоративних систем. The Economic Discourse, 2017. №4. C. 75–83.
- Малинка О. Я. Аналіз процесу формування капіталу брендів роздрібного ринку нафтопродуктів України (на прикладі бренду “ОККО”). Науковий вісник Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу. 2011. №2. C. 62–71.
- Попадинець Н.М. Передумови формування і реалізації стратегії інноваційного розвитку підприємств сфери торгівлі. Вісник Національного університету «Львівська політехніка» серія: “Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку”. Львів. №875. 2017, Львівська Політехніка. С. 89-95.
- Гораль Л., Брич Б., Клименко К. Стратегічне управління інноваційними процесами підприємств енергетики. Економічний аналіз. Том 31. № 1. С. 271-278.
Статтю було отримано 28.07.2021