УДК: 338.001.36

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2020-1-2

Костянтин Володимирович ПАВЛОВ
доктор економічних наук, професор, професор кафедри аналітичної економіки та природокористування,
Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Олена Миколаївна ПАВЛОВА
доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри аналітичної економіки та природокористування,
Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

JEL classification: L91; О18; О31

Анотація

Вступ. Основною вимогою транспортної галузі України є саме можливість функціону-вання за різних умов гнучкості й еластичності самого національного ринку транспорт-них послуг. Транспортна сфера відіграє важливу роль в реалізації різного роду соціально-економічних зв’язків як на національному, так на міжнародному рівні. Отже, інвести-ційний і інноваційний розвиток галузі транспортування в державі відіграє не лише одну з основних ролей, а й зможе сприяти забезпеченню належного рівня становлення й розвитку широкого спектру партнерства як в приватному, так і в державному секторах економіки. Таким чином, паралельно з перспективою розвитку національних транспортних з’єднань як окремої транспортної галузі це сприятиме відповідно вдосконаленню й інших важливих галузей в житті та функціонуванні України.

Мета. Полягає в комплексному дослідженні становища, що має місце в транспортній галузі України, у визначенні потенціалу транспортної галузі держави, а також його інноваційно-інвестиційного забезпечення.

Результати. Окроплено негативні явища, що мають місце на сьогодні в транспортній галузі України. Досліджено сенс і необхідність в практичній реалізації інноваційно-інвестиційного потенціалу транспортної галузі України. Окреслено проблемні аспекти щодо практичної реалізації інноваційної діяльності, а також здійснено огляд можливих перспектив інноваційно-інвестиційного розвитку транспортного потенціалу держави.

 Висновок. Відзначено, що згідно з етапом досягнення економічних показників України, галузь транспортування також повинна впроваджувати зміни у повній відповідності до попиту, що матиме місце на послуги транспортування. Транспортна галузь, в якійсь мірі, перетворилася для країни в так званий «ризиковий проект», адже не існує зараз підходів щодо вивчення й реалізації точного прогнозування щодо подальшого її розвитку. У випадку відсутності вчасного реагування на необхідність запровадження в дію невідкладних заходів, є можливою неспроможності галузі транспортування України в найближчому періоді часу забезпечити потреби населення в перевезеннях, розвиток туристичних послуг і різних бізнес-процесів. Також існує ризик втрати конкурентоспроможності транспортної системи держави, що проявився у недостатній здатності України приймати участь в забезпеченні обслуговуючих процесів відносно інтерна-ціональних вантажних потоків.

Ключові слова: транспорт, транспортна галузь, транспортний потенціал, транспорт-ні інновацій, інвестиції транспортної галузі, інноваційно-інвестиційний потенціал.

Список літератури

  1. Данилків Х.П., Горбова Х.В., Побурко О.Я. Інноваційний розвиток транспортної системи України. Науковий вісник НЛТУ України. 2018. Т. 28. № 4. С. 31-35.
  2. Максімчук О.С., Кошевий М.М. Тенденції та стан інноваційного розвитку підприємств транспортної галузі. Економічний менеджмент – 2013: перспективи інтеграції та інноваційного розвитку: колективна монографія. URL: http://confcontact.com/2014_04_25_ekonomika_i_menedgment/monography/25_Maksimchuk.htm.
  3. Павлова О.М., Павлов К.В. Пріоритетні напрями державного регулювання конкуренції: вітчизняний та зарубіжний досвід. Економічний часопис Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки : журнал. Луцьк. Вежа-Друк, 2019. № 1(17). С. 14-20.
  4. Статистичний збірник «Транспорт і зв’язок. України – 2018». URL: http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2019/zb/08/zb_tr2018pdf.pdf.
  5. Танклевська Н.С., Чернявська Т.А. Сучасні проблеми розвитку транспортного сектору України. Облік і фінанси АПК: бухгалтерський портал. URL: http://magazine.faaf.org.ua/suchasni-problemi-rozvitku-transportnogo-sektoru-ukraini.html.
  6. Кармазіна О.О. Транспорт та зв’язок України 2014. Статистичний збірник. Київ. Державна служба статистики України. 2015. 204 с.
  7. Pavlov K.V. Competitive features in market structure of housing property with regard to regional definitions. Baltic Journal of Economic Studies. Volume 3. № 4. Riga: Izdevnieciba «Baltija Publishing». 2017, р. 191-198.
  8. Pavlov, K., Pavlova, O, & Kupchak, V. Integral Indicators Based on Competitiveness Capacity Characteristics of Regional Real Estate Markets of Ukraine. Journal of Competitiveness, 11(3), р. 87–108. https://doi.org/10.7441/joc.2019.03.06.
  9. Прейхер Д.К., Собакевич О.В., Емел’янова О.Ю. Реалізація потенціалу транспортної інфраструктури України в стратегії просторового економічного розвитку. Київ. НІСД. 2011. 37 с.
  10. Лагодієнко В. В., Корнієцький О. В. Логістика по-японськи: підвищення ефективності діяльності підприємств. Культура народів Причерномор’я. 2014. №275. С. 207-210.
  11. Лагодиенко В.В., Корниецкий А.В. Понятие сущности и функций управления в логистических системах. Балтийский гуманитарный журнал. 2014. №4(9). С. 145-147.
  12. Mudrak R., Nyzhnyk I., Lagodiienko V., Lagodiienko N. (2019). Impact of seasonal production on the dynamics of prices for meat and dairy products in Ukraine. TEM Journal. Vol. 8, No. 4, рp. 1159–1168.

Статтю було отримано 18.11.2019