УДК: 334.72. 338. 48
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2020-3-24
JEL classification: L83; O31
Анотація
Вступ. З економічної точки зору індустрія туризму це сектор, який може забезпечити високу віддачу для відносно невеликих інвестицій в інноваційний туризм. За останні 10-15 років в Україні спостерігаються негативні тенденції, пов’язані зі спадом промислових територій, відтоком робочої сили за кордон, нестабільною політикою держави, що, в свою чергу, відбилося на туризмі. Однак, незважаючи на це, сфера послуг є одним з перспективних напрямків економічного розвитку України.
Метою статті є дослідження інноваційних напрямів підвищення ефективності державного регулювання туристичної сфери регіону.
Результати. В статті проведено аналіз туристичних потоків Миколаївської області, що дозволяє виявити загальні тенденції стану розвитку та зацікавленості потенційних споживачів туристичних послуг у відвідувані області та загальні тенденції щодо активності туристів – громадян України з виїзду за кордон. Проведено загальний аналіз туристичних потоків Миколаївської області за 2000-2017 рр. що загострює проблему необхідності розробки дієвих напрямів розвитку туристичної сфери регіону з врахуванням регіональних особливостей та проблем розвитку інноваційних процесів розбудови туристичної сфери.
Висновки. Сучасна нормативно-правова база, яка регламентує діяльність суб’єктів підприємництва на ринку туристичних послуг України, не є досконалою, у ній закладена суттєва суперечність між пріоритетними напрямами та цілями державної туристичної політики, для неї характерна певна декларативність, яка не підкріплюється належними механізмами стимулювання розвитку вітчизняного туристичного бізнесу загалом та іноземного туризму зокрема. Більшість правових норм, які регламентують туристичну діяльність, не виконуються належним чином, що гальмує вирішення багатьох актуальних проблем туристичної галузі. Заходи з удосконалення нормативно-правової бази повинні бути спрямовані як на створення сприятливих умов для розвитку вітчизняного туристичного бізнесу, так і реальних економічних механізмів стимулювання розвитку туристичної галузі.
Ключові слова: туризм, туристична галузь, рекреація, ринок туристичних послуг, інновації туризму, інфраструктура, туристичні потоки, стратегія.
Список літератури
- Головне управління статистики у Миколаївській області: офіційний вебсайт. URL: http://www.mk.ukrstat.gov.ua/
- Гордієнко В. Туризм – рушій соціально-економічного розвитку країни. ХІІІ Міжнародний економічний форум. 2013. URL: http://tourlib.net/statti_ukr/gordienko.pdf.
- Герасименко В. Г., Галасюк С. С., Нездоймінов С. Г. Ринки туристичних послуг: стан і тенденції розвитку : монографія / за заг. ред. професора В. Г. Герасименка; авт. кол. : [та ін.]. Одеса : Астропринт, 2013. 335 с.
- Давиденко І. В. Стан і фактори розвитку регіонального ринку туристичних послуг. Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. пр. / ред. М. І. Звєряков; Одеський держ. екон. ун-т. Одеса, 2007. Вип. 27. С. 101–107.
- Лагодієнко В. В., Андрусів У. Я. Регіональна економічна політика в умовах диспропорційності: шляхи мінімізації. Український журнал прикладної економіки. 2018. Том 3. № 2. С. 81-89.
- Lagodiienko V., Karyy O., Ohiienko M., Kalaman O., Lorvi I., Herasimchuk T. Choosing Effective Internet Marketing Tools in Strategic Management. International Journal of Recent Technology and Engineering. 2019. Vol. 8. no. 3. P. 5220-5225.
- Sadchenko О., Lagodiienko V., Novykova I., Feshchenko O., Ruzhynska N., Bogdanov O. Marketing Tools in Stimulating Innovative Activity of Enterprises. International Journal of Management. 2020. №11 (6). pp. 241-251. 10.34218/IJM.11.6.2020.024.
- Павлова О.М., Павлов К.В., Блеянюк М.О., Євпак Ю.С. Соціальні та креативні індустрії в розвитку концепції розумних міст. Економічний часопис Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Луцьк. Вежа-Друк. 2019. №4(20). C. 7-14.
Статтю було отримано 11.07.2020