УДК 004.738.5: 330.711
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2019-4-35
JEL classification: L 91; R 41; L 86; M15
Анотація
Одним з визначальних напрямів роботи логістичної системи підприємств транспортної галузі регіону є організація її діяльності, яка вимагає впровадження нових прогресивних ідей у системі управління підприємства. Для практичної реалізації комплексних теоретичних підходів щодо управління підприємств транспортної галузі регіону доцільно розробляти, впроваджувати, застосовувати і розвивати сучасні інформаційні технології.
Метою статті є вивчення процесу впровадження інформаційних технологій в систему управління транспортною галуззю регіону для створення якісно нового інформаційного середовища надання транспортних послуг.
Сучасний стан підприємств перевезень не відповідає зростаючим потребам суспільства і європейським стандартам якості, що вимагає створення та впровадження ефективної комплексної автоматизованої системи управління. Розкрито зміст кожного етапу створення комплексної автоматизованої системи управління підприємствами транспортної галузі. В ході етапів готується проект побудови інформаційної системи управління, проведення її настройки і необхідної адаптації. Розглянуто функціонування системи управління транспортом Qguar TMS (Transport Management System) та виділено її переваги. Визначено, інформаційна система управління транспортним підприємством є взаємодією управлінської інформації, суб’єктів управлінської діяльності та інформаційних технологій. Формування комплексної системи автоматизації управління суб’єктами господарювання транспортної галузі є одним із існуючих напрямів використання сучасних інформаційних технологій. Оцінка результатів впровадження обраної інформаційної технології управління на підприємстві Qguar TMS (Transport Management System) здійснюється у двох напрямах: перший включає оцінку фінансово-економічних показників діяльності й ефективності інвестиційного проекту із впровадження інформаційної технології управління; другий напрям пов’язаний із аналізом зміни показників, що характеризують реалізацію кліентоорієнтованої стратегії розвитку підприємства: збільшення бази споживачів, частки ринку, постійних клієнтів у загальному обсязі клієнтської бази.
Ключові слова: інформаційні технології; система управління; транспортна галузь; регіон; комп’ютеризація; логістичні системи.
Список літератури
- Kuznets S. Modern Economic Growth: Rate, Structure and Spread, NewHeaven, 1966. 105 p.
- ЛагодієнкоВ. В., Корнієцький О. В. Логістика по-японськи: підвищення ефективності діяльності підприємств. Культура народів Причерномор’я. 2014. №275. С. 207-210.
- Лагодиенко В.В., Корниецкий А.В. Понятие сущности и функций управления в логистических системах. Балтийский гуманитарный журнал. 2014. №4(9). С. 145-147.
- Мельниченко С. В. Інформаційні технології в комп’ютеризації сучасної управлінської діяльності туристичних підприємств. Економіка: проблеми теорії та практики. 2006. Випуск 219. Том ІІ. С. 351-356.
- Тимощук О. М., Мельник О. В. Інформаційно-логістичні системи в сучасних транспортних технологіях. Інвестиції: практика та досвід. 2015. № 22. С. 79–82.
- Bondarenko S., Lagodienko V., Sedikova I., Kalaman O. Application of Project Analysis Software in Project Management in the PreInvestment Phase. Journal of Mechanical Engineering and Technology. № 9(13). pp. 676–684.
- Машканцева, С. О., Скляр, Л. Б. Інноваційний розвиток транспортної системи регіону: проблеми та перспективи. Український журнал прикладної економіки. 2019. Том 4. № 1. С. 48–54.
- Ларіна Т. Ф., Литвинов А. І., Потишняк О. М. Контрейлерні перевезення як елемент ланцюга постачань аграрної продукції на світовий ринок. Актуальні проблеми інноваційної економіки. 2019. № 2. С. 74-79.
Статтю було отримано 10.09.2019