УДК 339:138

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2025-2-23

Созинова Iрина Валентинівна,
асистент кафедри маркетингу,
Державний університет «Київський авіаційний інститут»
https://orcid.org/0000-0001-6434-2948

JEL classification: L83, M31, O33

Статтю присвячено аналізу сучасних стратегій контент-маркетингу в цифрових комунікаціях. Досліджено ключові характеристики контент-маркетингу: орієнтацію на цінність, довгостроковість, клієнтоцентричність, мультиформатність і адаптивність. Розглянуто шість основних типів стратегій: SEO-орієнтовану, лідогенерації, побудови бренду, омніканальну, UGC-стратегію та продуктову. Для кожної визначено мету, метрики, формати, канали, часові рамки, переваги, недоліки та сфери застосування. Проаналізовано п’ять етапів формування контент-стратегії: аналітичний, стратегічне й операційне планування, імплементацію та вимірювання. Запропоновано матрицю вибору оптимальної стратегії залежно від стадії бізнесу, бюджету, конкурентної позиції та авдиторії. Сформульовано рекомендації для підвищення ефективності: інтеграцію з бізнес-цілями, документування стратегії та регулярний аудит контенту. Підтверджено, що стратегічний підхід є необхідною умовою ефективної взаємодії з авдиторією в умовах інформаційного перенасичення.

Ключові слова: контент-маркетинг, стратегії, цифровий маркетинг, SEO, лідогенерація, омніканальність, контент-стратегія, матриця стратегій.

Література

  1. Content Marketing Institute. B2B Content Marketing Benchmarks, Budgets, and Trends. Outlook for 2025. 2025. URL: https://contentmarketinginstitute.com/b2b-research/b2b-content-marketing-trends-research.
  2. Holliman G., Rowley J. Business to business digital content marketing: marketers’ perceptions of best practice. Journal of Research in Interactive Marketing. 2014. 8(4), pp. 269-293. DOI: https://doi.org/10.1108/JRIM-02-2014-0013.
  3. Pulizzi J., Barrett N. Get Content, Get Customers: Turn Prospects into Buyers with Content Marketing. New York: McGraw-Hill. 2009. 286 pp. URL: https://communicatiekc.com/wp-content/uploads/2021/12/get-content-get-customers-joe-pulizzi-and-newt-barrett.pdf.
  4. Järvinen J., Taiminen H. Harnessing marketing automation for B2B content marketing. Industrial Marketing Management. No. 54, pp. 164-175. DOI: https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2015.07.002.
  5. Dennis Francis. Predictive Analytics in Content Marketing: How to Use Data to Stay Ahead in 2025. Feb 27, 2025. URL: https://dennismfrancis.medium.com/predictive-analytics-in-content-marketing-how-to-use-data-to-stay-ahead-in-2025-f9496cc665c3.
  6. Альошина Т.В., Козенков Д. Е., Сало М. Д. Контент-маркетинг як сучасний елемент маркетингової стратегії підприємства. Економічний вісник. 2022. №3. С. 59-68. DOI: https://doi.org/10.33271/ebdut/79.059.
  7. Дербеньова Я. Сучасний контент-маркетинг: сутність та KPI. Економіка та суспільство. №60. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-103.
  8. Головчук Ю.О., Дибчук Л. В., Середницька Л. П. Контент-маркетинг як стратегія просування на ринок та поширення послуг. Економіка та держава. 2022. № 4. С. 69–75. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6806.2022.4.69.
  9. Nielsen. (2023). Annual Marketing Research. URL: https://www.nielsen.com/insights/2023/need-for-consistent-measurement-2023-nielsen-annual-marketing-report/.
  10. Командровська В.Є., Тюрменко В. О., Чернишова Т. В. Управління бізнес-процесами клієнтоорієнтованості компанії. Причорноморські економічні студії. 2019. Вип. 48(2). С. 62-66. DOI: https://doi.org/10.32843/bses.48-41.
  11. Командровська В.Є., Мізик В. В., Чернишова Т. В. Маркетингове забезпечення як складова концепції інноваційного розвитку підприємства. Український журнал прикладної економіки та техніки. 2023. Том 8. № 2. С. 328 – 334. DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-2-47.
  12. McKinsey & Company. The Business Case for Personalization Now. Research Report. 2023. URL: https://www.mckinsey.com/capabilities/growth-marketi ng-and-sales/our-insights/unlocking-the-next-frontier-of-personalized-marketing.

Статтю було отримано 02.04.2025