УДК: 351: 338.439.02(447)
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2022-4-52
JEL classification: Q13
Стаття присвячена дослідженню становленню понятійно-категоріального апарату процесу збуту аграрних підприємств. Вирішення завдання підвищення економічної ефективності основної діяльності підприємств шляхом ефективнішого продажу їхньої продукції є складною та багатоаспектною задачею. Це передбачає глибоке обґрунтування раціонального розподілу продукції на ринку. Що, у свою чергу, потребує уточнення та адаптування спеціалізованої термінології дослідження процесу збуту аграрних підприємств. У процесі дослідження генезису понятійно-категоріального апарату процесу збуту аграрних підприємств, визначено розподіл як комплексний процес, що охоплює різні аспекти, включаючи оптові та роздрібні функції, транспортування, зберігання та взаємодію зі споживачами. Встановлено, що різні дослідники надають власні визначення розподілу, акцентуючи увагу на різних аспектах, що може призвести до плутанини в термінології та ускладнити аналіз. Визначено, що історично розподіл продукції розглядається як важливий елемент управління діяльністю підприємства, особливо в перехідні періоди економічного розвитку. У цьому контексті термін «розподіл» часто асоціюється з «маркетингом», що ускладнює дослідження. Розкрито, що система розподілу продукції включає різних суб’єктів економічних відносин, створюючи певні системи для переміщення продукції від виробника до споживача. Аналіз визначень експертів дозволяє сформулювати узагальнені підходи до розуміння розподілу продукції, що сприяє кращому розумінню його сутності та значення для економічних відносин. Таким чином, доведено, що розподіл продукції виступає як ключовий елемент економічного відтворення, забезпечуючи доставку благ до споживача та формуючи економічні результати діяльності суб’єктів у сфері виробництва та обігу сільськогосподарської продукції.
Ключові слова: товар, збут, розподіл, товарорух, ринок аграрної продукції, маркетинг.
Література
- Evans J.R., Berman B. Marketing. Prentice Hall, 1997. 747 р.
- Drucker P. The Practice of Management. Allied Publishers Pvt Limited, 1975. 404 p.
- Красноруцький О.О. Системи управління збутовою діяльністю аграрних підприємств: стратегія, механізми, інструментарій: монографія. Херсон: Грінь Д.С., 2012. 348 с.
- Kotler Ph. Principles of Marketing. Pearson Education, 2008. 577 p.
- Hershgen H. Marketing: the foundations of professional success: A textbook for high schools, Instrumente – Praxisbeispiele. Gabler Verlag, 2010. 418 p.
- O’Shaughnessy J. Competitive Marketing: A Strategic Approach. Routledge, 1995. 749 p.
- Sоrensen O.J. Marketing as a Social Construction: Alternative Views on the Interface between the Enterprise and the Environment. Copenhagen Business School: Workshop on Business Systems in the South. 1996. 242 p.
- Assael H., Schnaars S.P. Marketing: Principles and Strategy. Dryden Press, 1990. 739 p.
Статтю було отримано 26.11.2022