УДК: 659.125.7.007

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2022-1-24

Анатолій Костянтинович КАРМАЛІТА
кандидат технічних наук, професор, професор кафедри машин і апаратів, електромеханічних та енергетичних систем, завідувач кафедри дизайну,
Хмельницький національний університет
ORCID ID: 0000-0003-4397-2988
Віталій Леонідович КАРПЕНКО
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри маркетингу і торговельного підприємництва, Хмельницький національний університет
ORCID ID: 0000-0002-2476-6700
Ірина Василівна ЗАКРИЖЕВСЬКА
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри маркетингу і торговельного підприємництва, Хмельницький національний університет
ORCID ID: 0000-0003-0918-9949

JEL classification: M37

Анотація

У статті розглянуто та проаналізовано значення зображення у рекламному повідомленні. Для досягнення ефективної комунікації зі споживачем доцільно застосовувати засоби візуального впливу, в основі яких є фотографія. Фотографія посідає особливе місце і відіграє важливу роль у сучасному мистецтві реклами. За маркетинговою концепцією, якщо існує товар, то на нього обов’язково з’явиться покупець. У пошуках ефективних методів впливу на споживача користуються засобами візуального тиску за допомогою фотографії. Реакція споживача на візуальний компонент є вагомішою, ніж на слово. Людина налаштована таким чином, що швидше реагує на зображення предмета, ніж на текст, який його описує, перегляди таких рекламних повідомлень викликають емоції, переживання, які спонукають споживача шукати рекламований товар. Завдяки новим тенденціям розвитку візуального оформлення формуються і розвиваються стильові особливості художньої фотографії у сучасній рекламній практиці. З появою нових вимог зростає професійний рівень українських фотографів. Сьогодні вони можуть одночасно генерувати ідею, шукати шляхи її розвитку і поетапно реалізувати її на практиці. У результаті розвитку новітніх технологій удосконалюється фототехніка, яка дозволяє створювати точні зображення навколишнього світу, покращувати технологічний процес.

Ключові слова: фотографія, реклама, візуалізація, рекламна фотографія, інтернет.

Список літератури

  1. Прищенко С. В., Антонович Є. А. Основи рекламного дизайну: підручник. К.: НАКККіМ, 2017. 384 с.
  2. Мигаль С. П., Дида І. А., Казанцева Т. Є. Біоніка в дизайні просторово-предметного середовища: навч. посіб. Нац. ун-т «Львів. Політехніка». Львів: Вид-во Львів. політехніки, 2017. 225 c.
  3. М’яснянкіна Л. Вербальна інформація в телевізійній рекламі. Теле- та радіожурналістика. TV AND RADIO JOURNALISM. 2011. Вип. 10. C. 253–259.
  4. Прилуцька А. Є. Візуальний компонент в структурі рекламно-інформаційного повідомлення. Харків: ХАІ, 2014. 39 с.
  5. Семеняка І.В., Мельник Ю.О. Принципи використання фотографії в сучасному рекламному графічному дизайні. URL: https://cutt.ly/UZeeDgf
  6. Джон Берджер Як ми бачимо. IST Publishing. 2020. 76 с.
  7. Лагодієнко В.В., Голодонюк О.М., Мільчева В.В. Маркетингова стратегія виведення на ринок інноваційного продукту. Економіка харчової промисловості. Т.10, Вип. 2. 2018. С. 40-50. https://doi.org/10.15673/fie.v10i2.959
  8. Гарафонова О. І., Маргасова В. Г., Ткаленко Н. В., Барна М. Ю. Вдосконалення та розвиток системи маркетингу бізнес-організацій медіа ринку на основі комерціалізації портфелю послуг в умовах цифрової трансформації. Український журнал прикладної економіки. 2021. Том 6. № 1. С. 191 – 202.

Статтю було отримано 19.01.2022