УДК: 338.123: 338.262.4

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2021-1-38

Олег Володимирович Федірець
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту,
Полтавська державна аграрна академія
ORCID ID: 0000-0002-9710-4644
E-mail: oleg.fedirets@pdaa.edu.ua

JEL classification: Q13

Анотація

Вступ. В даній статті представлено теоретичні та практичні засади процесу формування механізму управління розвитком підприємства, визначено його основні складові та взаємозв’язки в системі управління. В дослідженні використано монографічний, систематизації та формалізації, графічний та абстрактно-логічний наукові методи економічних досліджень.

Метою даної статті є комплексне дослідження передумов формування механізму управління розвитком підприємства та визначення основних складових що впливають на його функціонування.

Результати. В статті доведено, що успішний розвиток підприємства спричиняє не тільки виробничо-технологічний та матеріально-ресурсний потенціал, а і рівень компетентності й кваліфікації управлінців, які мають стратегічне мислення. внутрішнього зростання представляється можливим більш повно використовувати виробничо-ресурсний і кадровий потенціал підприємства, оскільки в цьому випадку основна ставка робиться на досвід, навички персоналу, організаційну культуру і традиції підприємства. При цьому, зовнішній розвиток дозволяє підприємству розширюватися набагато швидше і використовувати більш економічні способи, ніж внутрішнє зростання, внаслідок значного збільшення ресурсної бази та частки ринку. За консервативного шляху розвитку передбачається збільшення випуску та обсягів продажів вже освоєних видів продукції, технологія виробництва яких не зазнала істотних змін. В свою чергу, інноваційний розвиток здійснюється на основі нововведень. Ідеальна модель розвитку передбачає, що в об’єкт підприємництва в міру розвитку науки і науково-технічного прогресу вносять необхідні інноваційні зміни, що забезпечують його стійкість і підвищення ефективності виробничо-господарської діяльності.

Висновки. Наукову новизну в даній статті представляє систематизація напрямків управління розвитком підприємств, що дало можливість виявити зв’язок процесу управління і системи управління розвитком. Практичну значущість в представленому науковому дослідженні мають визначені складові механізму формування системи управління розвитком в підприємствах. Перспективи подальших досліджень в даному напрямі слід зосередити на такому важливому питанні як пошук найоптимальнішої ринкової позиції управління розвитком.

Ключові слова: розвиток, система, управління розвитком, механізм, формування, система управління.

Список літератури

  1. Дорофєєв О.В. Теоретико-прикладні проблеми застосування механізмів управління розвитком аграрного сектору економіки. Бізнес Інформ. № 4. C. 199-203.
  2. Лопатюк Ю.М., Тодорюк С.І. Детермінанти сталого розвитку аграрних підприємств: монографія. Чернівці: Чернівецький національний університет, 220 с.
  3. Трохимець О.І. Теоретичні аспекти ролі інституційного забезпечення розвитку аграрного сектору. Причорноморські економічні студії, 2020, Вип. 51. С. 221-226
  4. Ходаківська О.В. Теоретико-світоглядні засади сталого розвитку соціально-економічних систем. Сталий розвиток соціально-економічних систем в умовах глобалізаційних процесів: зб. наук. праць, К., 2020. С. 116-120.
  5. Шиян Д.В. Циклічність у формуванні сталого розвитку сільського господарства: монографія. Харківський національний аграрний у-нт. ім. В.В. Докучаєва. Харків : ХНАУ, 349 с.
  6. Гнатенко І.А. Особливості функціонування сучасного малого підприємництва як органічного елементу ринкової економіки. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2015. №. 2 (1). С. 214-217.
  7. Гнатенко І. Методологічні аспекти розвитку інноваційного підприємництва: теорія та практика : монографія. Харків : СГ НТМ «Новий курс», 2019. 253 с.
  8. Гнатенко І.А. Концептуальні підходи до управління малими підприємствами з урахуванням критерії в економічної безпеки та життєвого циклу підприємства. Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. Серія Економічні науки. 2018. № 3 (123). С. 47-56.

Статтю було отримано 18.01.2021