УДК 658:65.012.34(477) (08)

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2020-1-23

Інна Олександрівна ІРТИЩЕВА
доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри менеджменту
Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова
ORCID ID:: 0000-0002-7025-9857
E-mail: innauamd@gmail.com
Наталя Олександрівна ПРОКОПЕНКО
здобувач Причорноморського науково-дослідного інституту економіки та інновацій
ORCID ID:: 0000-0001-8919-2114
E-mail: management@nuos.edu.ua

JEL classification: E62; F01; F02; O00

Анотація

Вступ. Основними учасниками трансформаційних процесів національної економіки  виступають представники влади, громади та бізнесу. З боку бізнесу виступають виробники та надавачі економічних продуктів і послуг, а з боку громади – споживачі економічних благ і послуг. Влада виражає свою співучасть у формуванні механізмів трансформаційних процесів національної економіки у вигляді нормативно-законодавчого та соціально-регулюючого впливу на формування економічних явищ і процесів.

Метою статті є формування механізму трансформаційних процесів національної економіки на засадах дизайн менеджменту.

Результати. Доведено, що Україна має вартісне вираження і спрямована на покращення інвестиційної та туристичної привабливості, конкурентоспроможності та посилення почуття гордості й політичної свідомості, відповідно здійснено аналіз впливу величини вартості бренду України на деякі макроекономічні показники: ВВП, прямі іноземні інвестиції, капітальні інвестиції, експорт та імпорт товарів.

Висновки. Запропоновано у контексті програмно-цільового підходу та дизайн менеджменту під економічним механізмом трансформаційних процесів національної економіки розуміти взаємоузгоджені дії влади, громади та бізнесу, спрямовані на досягнення цілей сталого розвитку шляхом здійснення реформ інституційного, нормативно-правового і бюджетного характеру та реалізації державних програм розвитку з використанням сучасних програмно-цільових методів та інструментів (суспільний договір, цифрове урядування, цифровізація освіти, медицини та економіки, субсидії, субвенції, трансфери, кредити та інші фіскальні інструменти, національний бренд), із залученням представників громадськості та бізнесу до процесів державного управління. Запропонований механізм трансформаційних процесів національної економіки потребує удосконалення соціальних орієнтирів та соціальної відповідальності на рівні формування суспільної свідомості.

Ключові слова: механізм, національна економіка, дизайн менеджмент, трансформаційні процеси

Список літератури

  1. Органи державної влади. Вікіпедія. Вільна енциклопедія. Електронний ресурс. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Органи_державної_влади
  2. Україна-2030. Доктрина збалансованого розвитку. Видання друге. Львів: Кальварія, 2017. 164 с.
  3. Hyden Goran and Bratton M. (eds.). The Study of Governance; Governance and Politics in Africa. Boulder : Lynne Rienner Publishers, 1992, рр. 1–26.
  4. Hyden Goran, Court Julius. Governance and Development. World Governance Survey Discussion. Paper 1. United Nations University. August 2002. 34 p.
  5. March J. G., Olsen J. P. Democratic Governance. Democratic governance. N.-Y.: Free Press, 1995. 293 p.
  6. Прямі іноземні інвестиції в Україну. URL: https://index.minfin.com.ua/ua/economy/fdi/
  7. Експорт імпорт України Сайт Міністерства фінансів України. URL: https://index.minfin.com.ua/economy/gdp/eximp/
  8. Nation brands. Brand Finance. Brandirectory. URL: https://brandirectory.com/rankings/nation-brands
  9. Іртищева І.О., Стройко Т.В., Гросицька О.Є., Стегней М.І. Вплив глобалізації на рівень конкурентоспроможності національної економіки: фактори, механізми, інструменти. Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Сер.: Економічні науки. №4. С. 34–45.
  10. Irtyshcheva I., Kramarenko I., Shults S., Boiko Y. & other. Building favorable investment climate for economic development. 2020. Vol. 6. № 5. pр. 773–780.
  11. Іртищева І.О., Крамаренко І.С. Інвестиційна привабливість економіки: міжрегіональні асиметрії. Регіональна економіка. № 2 (72). С. 84–95.
  12. Крамаренко І.С., Войт Д.С., Кравець Л.О. Ефективність використання інвестиційного потенціалу національної економіки у контексті впливу на економічне зростання. Вісник ХНАУ. № 1. С. 403-413.

Статтю було отримано 20.01.2020