УДК: 334.012
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-1-63
JEL classification: M31
Нині індустрія туризму є основою національних економік багатьох країн, займає обширну економічну нішу, динамічно розвивається та є однією із найбільш перспективних. Туристична сфера стикається з новими викликами, зумовленими невизначеністю економічного середовища. Задля вирішення завдань розвитку туристичної індустрії необхідно впроваджувати методи управління туристичним бізнесом через маркетингову політику, комплексно використовувати маркетингові інструменти, формувати систему маркетингової стратегії в регіоні. Метою публікації є дослідження та аналіз теоретичних та методичних аспектів формування маркетингової стратегії регіонального розвитку туризму. У статті досліджуються особливості формування маркетингової стратегії регіонального розвитку туризму. Визначений категоріальний апарат «стратегія», «маркетингова стратегія». Досліджені інструменти маркетингу в туризмі на регіональному рівні. Обґрунтовані концепції маркетингу: концепція управління, технологія просування, функціональний напрям. Зазначено роль маркетингу в індустрії туризму, звернено увагу, що стратегічні цілі регіонального управління потребують необхідності використання маркетингового підходу. Визначені вимоги до стратегії маркетингу, система показників для оцінки результатів реалізації стратегії на рівні регіону, показники регіональної ефективності маркетингових заходів. Діяльність туризму реалізується у конкурентному ринковому середовищі, в якому діють певні закони економіки, ринкові відносини. Розвиток туристичної індустрії в даний час зазнає численних впливів зовнішніх і внутрішніх чинників. Маркетингова туристична політика спрямована на підвищення рівня конкурентоспроможності, щоб залишатися конкурентоспроможним необхідно впроваджувати інновації, розробляти нові маркетингові стратегії.
Ключові слова: стратегія, маркетинг, маркетингова стратегія, регіон, конкурентоспроможність, інновації.
Література
- Ansoff H. I. Corporate Strategy: An Analytic Approach to Business Policy for Growth and Expansion. New York: McGraw‑Hill Book Co., 1965. P. 109.
- Журнал Всесвітньої туристичної організації «Туристичний барометр». URL: http://www.unwto.org/facts/eng/barometer.html.
- Куденко Н. В. Стратегічний маркетинг: підручник. Київ: КНЕУ, 2012. 523 с.
- Мельниченко О. А., Шведун В. О. Особливості розвитку індустрії туризму в Україні: монографія. Харків: Вид-во НУЦЗУ, 2017. 153 с.
- Оцінка туристично-рекреаційного потенціалу регіону: монографія/ за заг. ред. В. Г. Герасименко. Одеса: ОНЕУ, 2016. 262 с.
- Регіональний туризм: стратегія, ресурси, перспективи розвитку: монографія / кол. авторів; ред. Н. П. Мешко, В. Є. Редько, О. П. Крупський. Дніпро: Акцент ПП, 2016. 321 с.
- Саак А. Є. Маркетинг в соціально-культурному сервісі і туризмі. Харків: Центр наук. книги, 2007. 480 с.
- Смирнов І. Г., Любіцева О. О. Маркетинг сталого туризму: навчальний посібник. Київ: Ліра-К, 2019. 256 с.
- Черчик Л. М. Маркетинг рекреаційних територій: теорія, методологія, практика. Луцьк: ЛДТУ, 2006. 136 с.
Статтю було отримано 10.01.2024