УДК: 658.012.02
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2022-4-1
JEL classification: M39
Сьогоднішні реалії всебічного цифрового розвитку суспільства вимагають від компаній digital-переорієнтації своєї діяльності. Більшість із них вже частково або повністю запровадили у свою практику елементи диджиталізації, але для всебічного занурення бізнесу у світ цифри необхідне формування ефективної digital-стратегії, що робить дану проблематику дослідження надзвичайно актуальною. У статті розглянуто особливості формування та вплив digital-стратегії на діяльність компанії. Окреслені основні етапи запровадження через етапи дослідження, проводиться комплексна оцінка діяльності конкурентів, визначаються лідери галузі, аналізуються бренди компаній та основні канали залучення клієнтів, розглядаються offline-представництва та ціни на ключовий асортимент продукції; далі формується оффер (торгова пропозиція цільової аудиторії), компанія вбудовує результати наскрізної аналітики лідерів сегменту в функціонал своєї digital-платформи; потім через продажі (принцип розподілу потенційних клієнтів за стадіями всього процесу від першого контакту до продажу товару або послуги) здійснюється залучення покупців; на четвертому етапі здійснюється бюджетування, тобто визначаються ключові ресурси для подальшого зростання; завершальний етап передбачає здійснення аналітики і підбиття підсумків, розгортання digital-стратегії через збір загальних аналітичних даних. Виділено основні переваги та недоліки digital-стратегії компанії. Проаналізовано особливості застосування digital-стратегії та її результати для компанії. Визначення ключових показників ефективності (KPI) для всіх каналів digital-просування. Цей крок необхідний насамперед для коригування фінансових витрат, неефективні інструменти при цьому автоматично відкидаються. Дана система оцінки забезпечує зростання через досягнення необхідних числових показників. Критерії залежать від ситуативних факторів, що може знизити точність прогнозу. Прогнозовані показники близькі до реальних, оскільки враховують ризики, можливі у процесі digital-просування.
Ключові слова: digital-стратегія, диджиталізація, цифрова трансформація, цифрові технології, результативність цифрових технологій.
Список літератури
- Веретенникова Г.Б., Устименко, О. С. Діджиталізація, як інструмент управління підприємством. Бізнес, інновації, менеджмент: проблеми та перспективи. 2021. С. 42-43.
- Водянка Л.Д., Юрій Т.П. Цифровізація та цифрова платформа в економічному розвитку аграрного сектору. Економіка АПК. № 12. С. 67-73.
- Гаврилишин В.В., Олексин І.І., Цьолка А.Б. Напрями цифровізації кооперативного підприємництва у період повоєнного відновлення України. Вісник ЛТЕУ. Економічні науки. 2022, 68. С. 35-41.
- Грицишин В. Трансформація управління персоналом: діджиталізація. Матеріали Ⅶ Міжнародної науково–практичної конференції «Формування механізму зміцнення конкурентних позицій національних економічних систем у глобальному, регіональному та локальному вимірах». 2021. С. 65-67.
- Курносенко А.О., Поха А.В. Діджиталізація підприємства: вплив на бізнес-планування. In: The 1 st International scientific and practical conference “Science and technology: problems, prospects and innovations”(October 19-21, 2022) CPN Publishing Group, Osaka, Japan. Р. 434.
- Лазоренко Т., Шолом І. Діджиталізація як основний фактор розвитку бізнесу. Бізнес, інновації, менеджмент: проблеми та перспективи. 2020. С. 50-51.
- Красномовець Павло. План «Диджиталізація». На цифровий розвиток України до 2025 року хочуть витратити 69 млрд грн. Куди підуть гроші. URL: https://forbes.ua/innovations/plan-didzhitalizatsiya-na-vidnovlennya-ta-tsifroviy-rozvitok-do-2025-roku-khochut-zaluchiti-i-vitratiti-692-mlrd-grn-kudi-pidut-groshi-05072022-7000
- Пашкуда Т.В., Бовсуновська А.С. Діджиталізація на підприємствах торгівлі. In: The 11 th International scientific and practical conference “Innovations and prospects of world science”(June 22-24, 2022) Perfect Publishing, Vancouver, Canada. 2022. 635 p. 2022. p. 557.
- Савон, К.В. Поняття «діджиталізація» в контексті цифрового уряду. Актуальні проблеми політики. 2021.
С. 107-111. - Стерницька С.С. Діджиталізація економічних процесів. Стратегічні напрями соціально-економічного розвитку держави. С. 236.
- Pakhucha, E., Babko, N., Bilousko, T., Bilousko, R., Vynohradenko, S., & Azizov, O. Strategic Analysis of Export Activities of Enterprises to Ensure Sustainable Development. European Journal of Sustainable Development. 10(4), рр. 251-270.
Статтю було отримано 23.10.2022