УДК: 330

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2021-4-2

Людмила Василівна ВАГАНОВА
кандидат економічних наук, доцент,
доцент кафедри публічного управління та адміністрування
Хмельницький університет управління та права імені Леоніда Юзькова
ORCID ID: 0000-0002-5812-459
E-mail: milascincevaganova@gmail.com

JEL classification: L83

Анотація

У статті розглянуто фандрейзинг як спосіб залучення різного виду ресурсів в туристичну діяльність, найоптимальніші способи та найкращі методики. Також розглядається в загальному сенсі поняття «фандрейзинг», етапи фандрейзингові діяльності, методики досягнення ефективності та результативності впровадження фандрейзингу (SMART, MoSCoW, «Дерево проблем» та інші) і побудова стратегій. Висвітлюється роль соціально-відповідального бізнесу та його участь в туристичній сфері. Доведено, що успіх діяльності з фандрейзингу залежить від реалістичної оцінки можливостей туристичної організації, наявних ресурсів, цільових аудиторій та конкретної ситуації регіону з урахуванням досвіду попередньої діяльності, рівня можливостей фандрейзингу та професійної мобільності туристичної організації, персоналу туристичної організації. Для цього туристичній організації як метод підготовки до фандрейзингу потрібно систематично розроблювати SWOT-, PEST-аналізи з метою виявлення своїх сильних та слабких сторін, потенційних можливостей та загроз, бути готовим до можливих ризиків для організацій.

Ключові слова: фандрейзинг, фандрейзингова стратегія, соціально-економічні процеси, соціально-відповідальний бізнес, соціальний туризм, методики фандрейзингу.

Список літератури

  1. Dees, J.G. The meaning of social entrepreneurship. Center for the Advancement of Social Entrepreneurship, Duke University’s Fuqua School of Business, (2001). URL: http://www.caseatduke.org/documents/dees_sedef.pdf
  2. Билл Дрейтон. Сила новых идей. URL:http://www.nbforum.ru/interesting/stories/bill-dreyton-sila-novyh-idey.html
  3. Кляп М.П., Шандор Ф.Ф. Сучасні різновиди туризму: навч. посіб. К.: Знання, 2011. 334 с.
  4. URL: http://uk.wikipedia.org/wiki/ SMART.
  5. Комаровський О. В. Фандрейзинг у питаннях, відповідях та цитатах: навч. посіб. Луганськ, 2007. 54 с.
  6. Фандрайзинг: навч. посіб. К.: Центральноукраїнський регіональний навчальний центр. Партнерство громад фундація «Україна-США» (USAID), 2003. 95 с.
  7. Фандрайзинг: привлечение средств на некоммерческую деятельность / [В. А. Барежев, С. Леликов, С. Е. Орлова и др.]. СПб.: ГУКИ, 2005. 102 с.
  8. Штика Н. О. Зміст роботи соціального педагога громадської організації щодо планування та реалізації фандрайзангової діяльності: зб. наук. праць Націон. ун-ту імені Івана Огієнка. Вип. 11. Кам’янець-Подільський, 2009. URL: http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/znpkp_sp/2009_11/
  9. MoSCoW method. URL: http://en.wikipedia. org/wiki/MoSCoW_method.
  10. Муніципальний фандрейзінг: Залучення позабюджетних фондів для реалізації програм місцевого еко-номічного розвитку. Матеріали Західно-українського наукового центру, Фундація США. Україна. 2006.
  11. Шеремета П. Матеріали учбового курсу Public Administration, 2015.

Статтю було отримано 11.10.2021