УДК 331.445

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2020-1-22

Борис Олегович ЯЗЛЮК
доктор економічних наук, професор, декан факультету аграрної економіки і менеджменту, Тернопільський національний економічний університет
ORCID ID: 0000-0002-2078-0644
E-mail: b.yazliuk@tneu.edu.ua
Юрій Ігорович СЕНИК
кандидат економічних наук, керівник групи дослідження продукції та інновацій
ПрАТ «Тернопільський молокозавод»
ORCID ID: 0000-0002-8164-7783
E-mail: Jurasenyk08@gmail.com

JEL classification: O31

Анотація

Вступ. В умовах трансформації ринкових відносин змінюються і теорії, що визначають закони формування ефективної, мотивованої команди, що дозволяє кожному з нас бути успішним. З огляду на те, що компанії все більше зміщують акцент в сторону інтенсивного розвитку, що передбачає збільшення ефективності роботи без змін у штаті працівників, саме тому все частіше управлінці ставлять перед собою питання щодо створення в компанії плідної атмосфери, яку приймуть і розділять всі співробітники. Без належної уваги до аспекту корпоративної культури з самого початку не буде керівних принципів, що визначають розвиток компанії, а значить і орієнтирів, необхідних для правильного підбору співробітників.

Метою статті є аналіз ролі електронних ресурсів у встановленні й розвитку інформаційного простору та, відповідно, корпоративної культури компанії.

Результати. У статті викладено загальну характеристику поняття «корпоративна культура». Розглянуто роль корпоративного порталу у формуванні внутрішнього інформаційного простору та його функціональну активність. Встановлено, що внутрішній корпоративний портал необхідний, всупереч існуючій думці, не тільки великим компаніям. Навіть в маленьких компаніях такий ресурс може істотно підвищити ефективність роботи співробітників за рахунок того, що виконує ряд важливих функцій. Інформаційна. Єдина точка входу і зручна навігація по інформації дозволять співробітникам швидше знаходити необхідні для них дані. Комунікативна. Корпоративний портал дає можливість співробітникам обговорювати робочі питання за допомогою форуму або чату. Навчальна функція. Завдяки спеціальному розділу про корпоративну культуру і про історію компанії новим співробітникам буде набагато легше освоїтися в роботі. На порталі можна організувати онлайн-навчання, яке допоможе заощадити час і навчити співробітників компанії, не залишаючи робочого місця. Функція планування. Корпоративний портал також дозволяє призначати завдання і стежити за ходом їх виконання.

Висновки. На сьогоднішньому етапі розвитку використання компанією корпоративного порталу не є інновацією, а виступає одним з обов’язкових елементів забезпечення його  конкурентоздатності. Адже, окрім очевидної інформаційної функції порталу він забезпечує формування нових компетенцій чи їх розвиток у працівників підприємства, що є визначальним у розвитку компанії. Окрім цього корпоративний портал є обов’язковим елементом у формуванні лояльності працівника до компанії та її корпоративної культури загалом.

Ключові слова: корпоративна культура, корпоративний портал, мотивація, лояльність.

Список літератури

  1. Lucas H. Information Technology: Strategic Decision Making for Managers: Wiley, 2005. 446 p.
  2. Арчибальд Р.Д. Управление высокотехнологичными программами и проектами: ДМК Пресс-АйТи. Москва, 2004. 463 с.
  3. Базаров Т.Ю. Организационная культура и лояльность. Управление корпоративной культурой. 2013. № 01(17). С. 32-43.
  4. Белоусова М.Ю. Структура корпоративной культуры в системе ее управления. Культура: управление, экономика, право. 2004. № 4. С. 40–43.
  5. Иванова Т.Б., Журавлёва, Е.А. Корпоративная культура и эффективность предприятия: Монография. М.: РУДН, 2011. 152 с.
  6. Капитонов Э. А. и др. Корпоративная культура: теория и практика. М.: Альфа-Пресс, 2005. 352 с.
  7. Ларичева Е.А. Сравнительный анализ корпоративной, инновационной культуры и культуры производства. Менеджмент в России и за рубежом. 2004. № 5. С. 25–32.
  8. Лейкина Я.В. Архитектура корпоративной культуры. Управление корпоративной культурой. 2009. №4. С. 258-265.
  9. Овчинников М.А. Корпоративная культура в системе социального управления: автореферат дис. … кандидата социологических наук. М., 2004. 23 с.
  10. Организационная культура в системе управления персоналом / Назаренко М.А. и др. Международный журнал прикладных и фундаментальных исследований. 2013. № 7. С.153-161.
  11. Орлов Е.С. Планирование корпоративной культуры. Управление развитием персонала. 2008. №4. С. 332-337.
  12. Рычкова А.А. Региональные аспекты формирования современной корпоративной культуры. Автореф. дис. … канд. культурологии. Нижневартовск, 2011. 26 с.
  13. Шейн Э.X. Организационная культура и лидерство. СПб: Питер. 2002. 336 с.
  14. Юрасов И. Корпоративная культура на местах. Журнал управления компанией. 2006. №5. С. 51–55.

Статтю було отримано 11.01.2020