УДК: 339.138
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2022-3-4
JEL classification: M31; Q13
В статті досліджено структуру каналів реалізації продукції підприємства, визначено основні економічні показники діяльності підприємства за видами продукції, яка реалізується за різноманітними каналами збуту продукції. Була здійснена оцінка концептуального характеру маркетингової діяльності підприємства з метою удосконалення концепції інтенсифікації комерційних зусиль або збутової концепції маркетингу, узагальнено результати стратегічної оцінки напряму розвитку підприємства. Результати дослідження показали проблеми у товаровиробників саме у сфері збуту аграрної продукції. Рішення, які приймаються у сфері просування продукції, полягають у виборі системи збуту, форми збуту та каналів розподілу. Підприємства формують свою збутову концепцію маркетингу на основі різноманітних підходів, що підтверджує вивчена деталізована структура каналів реалізації продукції підприємства. Визначено, що базисом виробничої та збутової концепції підприємства має бути маркетингова програма, яка будується на визначених напрямах та позиціях, які дозволяють підприємствам успішно функціонувати на ринку. Кінцевим результатом окресленого напряму розвитку маркетингу підприємства, якого суб’єкти ринкових відносин дотримуються в сьогоднішніх ринкових умовах, є обрана концепція управління, зокрема концепція інтенсифікації комерційних зусиль.
Ключові слова: маркетинг, збут, канали реалізації, збутова концепція маркетингу, концепція інтенсифікації комерційних зусиль, канали збуту, стратегія розвитку підприємств
Список літератури
- Безугла Л.С., Пороходніченко К.Р. Формування маркетингової збутової політики підприємства. Інфраструктура ринку. Випуск 24. 2018. С. 111-116.
- Данько Ю.І., Вовчок С.В. Методологічні засади оцінки ефективності управління конкурентним розвитком підприємств. Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. Серія Економічні науки. № 6 (153). С. 96-109.
- Lyshenko M.O., Makarenko N.O., Makarova V.V., Mushtay V.A. Organizational and Economic Regulation of the Grain Market in Conditions of Sustainable Development. Journal of Environmental Management and Tourism. SPRING 2018. Volume IX. Issue 1(25). Р. 95-104. URL: https://journals.aserspublishing.eu/jemt/article/view/2068
- Лишенко М.О., Макаренко Н.О. Розробка інноваційно-маркетингових заходів щодо удосконалення управління асортиментом та номенклатурою продукції. Повноцінне харчування: тренди енергоефективного виробництва, зберігання та маркетингу: колективна монографія / за ред. проф. В. В. Євлаш, проф. В. О. Потапова, проф.
Н. Л.Савицької, доц. Л. Ф.Товма. Х.: НАНГУ, 2020. 663 с. - Муштай В.А., Лишенко М.О., Макарова В.В. Методологічні основи наукового дослідження стратегічних напрямів діяльності підприємств за концепції маркетингу відносин. Економіка та суспільство. 2022. № 35. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1127
- Одарченко А. М., Одарченко Д. М. Управління збутовою діяльністю торговельних підприємств. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. № 1 (52). 2011. С. 12-15.
- Соколова Л.В., Верясова Г.М., Іванова В.Б., Соколов О.Є. Теоретично-методологічні аспекти прийняття стратегічних рішень у сфері інноваційно-інвестиційної діяльності промислових підприємств: ситуаційний підхід. Управління стратегіями випереджаючого інноваційного розвитку : монографія / за ред. к.е.н., доцента Ілляшенко Н.С. Суми : Триторія, 2020. С. 275-281.
- Танасійчук О. М. Управління збутом і його взаємодія з іншими функціональними підрозділами підприємства. Економіка: проблеми теорії та практики. № 146. С. 132–139.
- Степаненко С.В. Методологічні основи ідентифікації сучасних детермінант нарощування ресурсного потенціалу в аграрній сфері. European Journal of Economics and Management. 2022. Volume 8. Issue 1. Р. 31-37.
- Лагодієнко В.В., Басюркіна, Н.Й., Турленко Н.В. Механізми формування та функціонування регіональних агромаркетингових систем. Бізнес-інформ. 2020. № 1. С. 89-98.
Статтю було отримано 22.09.2022