УДК: 658:005
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-2-1
JEL classification: M31; Q13
Крафтове підприємництво створює сприятливі передумови для розвитку ефективної конкуренції на локальному ринку, а його гнучкість надає можливість вирішити комплекс господарських і соціальних завдань. Специфіка крафту має враховуватися при формуванні бренду продукту агровиробника. Метою дослідження є визначення сучасного стану та складових ефективного використання бренду крафтового продукту аграрного підприємства. За результатами проведеного дослідження сформований перелік заходів підвищення ефективного використання бренду крафтового продукту аграрного підприємства, серед яких вагоме місце відведено впровадженню унікальної крафтової технології та контролю якості. Також визначено послідовність дій з управління брендом виробника крафтового продукту аграрного підприємства, до якої увійшли наступні підсистеми: планування бренду, його розробки, використання та оцінки ефективності бренду. Проаналізовані основні фактори впливу на бренд аграрного підприємства-виробника крафтового продукту з урахуванням сучасних тенденцій та викликів.
Ключові слова: брендинг, ефективність використання бренду, крафтова технологія, крафтовий продукт, аграрне підприємство.
Список літератури
- П’ять напрямків майбутнього їжі і 4 майстрині SheFarms – як розвивається українське крафтове виробництво. Агро-портал «Seeds». URL: https://www.seeds.org.ua/5-napryamkiv-majbutnogo-izhi-i-4-majstrini-shefarms-yak-rozvivayetsya-ukrainske-kraftove-virobnictvo/
- Ковбаса О. М. Місце аграрного підприємництва в розвитку територіальних громад. Інфраструктура ринку. Випуск 66. 2022. С. 116-120. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct66-21
- Соловйов І.О., Вальтер А.О. Застосування маркетингових бренд-технологій підприємствами АПК України. Таврійський науковий вісник. Серія: Економічні науки. 2015. №92. С. 277-283.
- Студінська Г.Я. Аналіз поведінкових та комбінованих методів оцінки вартості бренду. Науковий вісник Херсонського державного університету. Випуск 22. Частина 2. 2017. С. 32-38.
- Яцишина Л. К. Методологія оцінки ефективності брендингу // Ефективна економіка. № 5. 2022. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/index.php?op=1&z=4511
- Фесенко Г. О. Гастротуризм як актуальний тренд сучасного розвитку сфери туризму в Україні. Ефективна економіка. 2021. № 5. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8884. DOI: 32702/2307-2105-2021.5.200
- Ковінько О. М., Оголь Д. В., Шевченко Н. О. Управління брендом у системі управління маркетинговою діяльністю підприємства. Глобальні та національні проблеми економіки. Випуск 20. 2017. С. 368-372.
- Осадчук І.В., Кириченко Н.В., Боліла С.Ю. Теоретичні аспекти розвитку крафтового органічного сімейного фермерства як напряму інноваційної діяльності вітчизняних сімейних фермерських господарств. Науковий економічний журнал «Інтелект ХХІ». Випуск 2/2020. С. 143-149 (Index Copernicus). DOI: https://doi.org/10.32782/2415-8801/2020-2.27
Статтю було отримано 15.02.2023