УДК: 631.171

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-3-51

Антощенков Роман Вікторович,
доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри мехатроніки, безпеки життєдіяльності та управління якістю Державного біотехнологічного університету
https://orcid.org/0000-0003-0769-7464
Череватенко Галина Ігорівна,
аспірант кафедри мехатроніки, безпеки життєдіяльності та управління якістю Державного біотехнологічного університету
https://orcid.org/0000-0002-8972-3875
Задорожний Вадим Петрович,
аспірант кафедри мехатроніки, безпеки життєдіяльності та управління якістю Державного біотехнологічного університету
https://orcid.org/0000-0002-1013-2715
Світличний Олександр Вячеславович,
аспірант кафедри мехатроніки, безпеки життєдіяльності та управління якістю Державного біотехнологічного університету
https://orcid.org/0009-0004-6497-2041
Кусков Микита Андрійович,
аспірант кафедри надійності та міцності машин і споруд імені В. Я. Аніловича Державного біотехнологічного університету
https://orcid.org/0000-0001-7204-9872

Наведено результати дослідження динамічних і тягово-енергетичних показників повнопривідної колісної тягово-транспортної машини. Розроблено метод, що дозволяє визначати залежності кутових швидкостей обертання елементів трансмісії тягово-транспортної машини, залежності крутних моментів і залежності дотичних сил тяги на колесах від часу. Метод дозволяє визначати оптимальні параметри трансмісії, конструкції диференціалів і передавальні числа для підвищення тягово-зчіпних і паливо-економічних показників машини. Встановлено, що кутові швидкості обертання передніх коліс тягово-транспортної машини 1,29 рад/с, 1,27 рад/с вище за кутові швидкості обертання задніх коліс 1,24 рад/с, 1,25 рад/с, що призводить до появи кінематичної невідповідності та додаткових втрат енергії. Визначені крутні моменти передніх ведучих коліс, що складають 6972 Н м, задніх ведучих коліс 4622 Н м. Дотичні сили тяги на передніх колесах машини складають 5478 Н після закінчення розгону машини, на задніх колесах – 3473 Н. Розроблений метод оцінювання динаміки трансмісії повнопривідної тягово-транспортної машини необхідно вважати адекватним.

Ключові слова: кутова швидкість обертання, крутний момент, дотична сила тяги, трансмісія, тягово-транспортна машина.

Література

  1. Bulgakov V., Ivanovs S., Adamchuk V., Antoshchenkov R. Investigations of the Dynamics of a Four-Element Machine-and-Tractor Aggregate. Acta Technologica Agriculturae. 2019. Vol. 22. № 4. P. 146-151.
  2. Antoshchenkov R., Halych I., Nikiforov A., Cherevatenko H., Chyzhykov I., Sushko S., Ponomarenko N., Diundi S., Tsebriuk I. Determining the influence of geometric parameters of the traction-transportation vehicle’s frame on its tractive capacity and energy indicators. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2022. № 2 (7-116). Р. 60-61.
  3. Kondratiev А. Improving the mass efficiency of a composite launch vehicle head fairing with a sandwich structure. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2019. Vol. 6. No 7 (102). P. 6-18.
  4. Osadchyy V., Nazarova O., Brylystyi V. Laboratory Stand for Research of Energy Characteristics of Electric Vehicle Drives. IEEE International Conference on Modern Electrical and Energy Systems (MEES). 2021. Р. 1-4.
  5. Osadchyy V., Nazarova O., Olieinikov M. The Research of a Two-Mass System with a PID Controller, Considering the Cont-rol Object Identification. IEEE International Conference on Modern Electrical and Energy Systems (MEES). 2021. Р. 1-5.
  6. Antoshchenkov R., Antoshchenkova V., Kis V., Smitskov D. Increasing accuracy of measuring functioning parameters of agricultural units. Engineering for Rural Development. №22. P. 210-215.
  7. Padureanu V., Lupu M.I., Canja C.M. Theoretical research to improve traction performance of wheeled tractors by using a suplementary driven axle. Computational Mechanics and Virtual Engineering. 2013. P. 410-415.
  8. Amit Suhane R.S. Rana R.P. Prospects of Torsen Differential in Four Wheel Drive Automobile Transmission System. Materials Today: Proceedings. 2018. Vol. 5. Issue 2. Part 1. P. 4036-4045.
  9. Awadallah M., Tawadros P., Walker P., Zhang N. Dynamic modelling and simulation of a manual transmission based mild hybrid vehicle. Mechanism and Machine Theory. 2017. Vol. 112. P. 218-239.
  10. Jiageng Ruan Y.T., Zhang N., Wu J., Walker P. Modelling and control of a novel two-speed transmission for electric vehicles. Mechanism and Machine Theory. Vol. 127. P. 13-32.

Статтю було отримано 15.07.2023