УДК: 658.012: 339.13

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-1-32

Командровська Вероніка Євгенівна,
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри економіки та бізнес-технологій, Національний авіаційний університет,
https://orcid.org/0000-0002-6849-5148
Созинова Ірина Валентинівна,
старший викладач кафедри маркетингу,
Національний авіаційний університет,
https://orcid.org/0000-0001-6434-2948
Ковпік Вадим Валентинович,
здобувач ступеня PhD,
Національний авіаційний університет,
https://orcid.org/0009-0005-5824-9495

JEL classification: H54

В статті аналізується аспекти брендоутворення в контексті впливу сучасних тенденцій інноваційних процесів та цілей сталого розвитку. Досліджено сучасні трансформації інноваційних процесів під впливом «закритих» (традиційний підхід) та «відкритих» (новий підхід) стратегій до генерування нових товарів та відповідного процесу їх брендування. Приділено увагу екологічному брендингу, як новітньому та ефективному методу позиціонування на ринку завдяки позиціонуванню екологічних властивостей товару, що зменшує (пом’якшує) негативний вплив виробництва та експлуатації на навколишнє середовище завдяки просуванню продукції, яка відповідає екологічним стандартам. Встановлено, що сучасні підходи до брендоутворення вимагають комплексності в підходах до формування бренду як ментальної конструкції, так і в якості соціального «контракту». Сьогодні все більше визнання отримує ефект маркетингового брейнпринта, який вимагає орієнтації в стратегіях брендингу на глибокий соціологічний, психологічний, культурний вплив на споживача. Встановлено, що його втілення сьогодні успішно реалізується завдяки штучному інтелекту. Також його популяризація відмічається в підходах сталого маркетингу, особливо в якості рушійної сили сучасної культури щодо задіяності бренду в цільовій аудиторії прихильників кліматичних та екологічних питань розвитку сучасної економіки. Тому досліджено аспекти брендування, які пов’язані з процесом генерування відкритих інновацій як циркуляції цільових потоків знань у внутрішньому та зовнішньому середовищі підприємств, що, з одного боку, дозволяє досягати соціалізацію концепції інноваційних товарів більш ефективно та підвищувати потенційний рівень позитивного сприйняття бренду апріорі. Одночасно показано (доведено), що підвищення ефективності економічних процесів під дією активізації споживачів таким брендуванням пояснюється взаємодією тріангуляції трьох детермінантів: інноваційність, екологічність, соціалізація.

Ключові слова: інноваційний розвиток, сталий маркетинг, бренд, брендинг, маркетинговий брейнпринт, бренд-менеджмент.

Література

  1. Kapferer J.N. Brand Identity Prism. Strategic Brand Management. С. 154-155.
  2. Колесник М.В., Командровська В.Є., Созинова І.В. Відкриті інновації як прояв сучасної моделі інноваційного процесу. Інтелект XXI. 2019. № 6. С. 73-78.
  3. Колесник М.В., Командровська В.Є., Ярмолюк О.Я. Особливості реалізації проактивних стратегій в електронному бізнесі як вияв інноваційної діяльності. Економічний аналіз. 2013. Том 14. № 3. С. 56-64.
  4. Божок А.Р., Колбушкін Ю.П. Маркетинг як інструмент реалізації принципів сталого розвитку: collective monograph. 2021. С. 121-146. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-157-2-7.
  5. Gomez Albrecht M., Green M., Hoffman L. Principles of Marketing. 2023. URL:https://openstax.org/books/principles-marketing/pages/19-1-sustainable-marketing.
  6. Mazzai A. Me-conomy: environmental activism or marketing?. 2023. URL:https://www.climateforesight.eu/articles/me-conomy-environmental-activism-or-marketing/.
  7. Mahdawi A. Can marketing save the planet?. URL:https://wfanet.org/knowledge/item/2021/10/29/Can-marketing-save-the-planet.
  8. The Power and Potential of Marketing’s Brainprint. Cambridge Institute for Sustainability Leadership. URL:https://www.cisl.cam.ac.uk/news/blog/power-and-potential-marketings-brainprint.
  9. What is Sustainable Marketing? Cambridge Institute for Sustainability Leadership. URL:https://www.cisl.cam.ac.uk/news/blog/what-sustainable-marketing.
  10. Kamberis D. Sustainable And/Or Sustainability Marketing. URL:https://www.linkedin.com/pulse/sustainable-andor-sustainability-marketing-dimitris-kamberis.
  11. Махнуша С.М., Косолап Н.Є. Роль та місце маркетингу інновацій в екологічному брендингу. Механізм регулювання економіки. 2011. № 2. С. 167-175. URL: https://core.ac.uk/download/14056293.pdf.
  12. Як технологія штучного інтелекту реагує на виклики сталого розвитку. URL: https: //enkorr.ua/ru/publications/yak_tehnologya_shtuchnogo_ntelektu_reagu_na_vikliki_stalogo_rozvitku/251595.
  13. Салюк А.П., Холодний Г.О. Формування бренда підприємства: фактори впливу та особливості. Бізнес-Інформ. №9. C. 265-271.
  14. Cook S. Supercharging Climate Action Through Creativity. URL:https: //www.climatecommunications.earth/whitepaper-articles/supercharging-climate-action-through-creativity.

Статтю було отримано 25.12.2023