УДК 658.15
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2025-2-11
JEL classification: D20, D24, L93
У статті досліджується проблематика концепційних засад належного функціонування вітчизняних суб’єктів авіаційної галузі України, зокрема вже у післявоєнний період. Зазначається, що з першого дня повномасштабної війни в Україні діє заборона на авіаційні перевезення пасажирів і вантажів, що, беззаперечно, поставило функціонування (мається на увазі на внутрішньому ринку України) вітчизняних суб’єктів авіаційної галузі на паузу. Аргументується на тому, що вітчизняні суб’єкти авіаційної галузі мають враховувати сильні і слабкі сторони власної діяльності та розвитку на довоєнному етапі, а також усвідомлювати можливості і перспективи подальшого ефективного функціонування й розвитку після війни, іншими словами – визначити базисні аспекти свого стабільного розвитку в майбутньому. На такій основі метою дослідження визначено узагальнення базисних передумов стабільного розвитку суб’єктів авіаційної галузі України. На основі розуміння слабких місць в системі менеджменту розвитку вітчизняних суб’єктів авіаційної галузі визначено стратегічні напрями покращення якості їх авіатранспортних послуг. Запропоновано логіку комплексного підходу до формування мети політики забезпечення якості, відповідно – конкурентоспроможності послуг авіатранспортних підприємств з перевезення пасажирів та вантажів.
Ключові слова: авіаційна галузь, авіаперевезення, відновлення, конкурентоспроможність, покращення якості послуг, суб’єкти авіаційної галузі, стабільність, розвиток.
Література
- Бойко С. М., Котов О. Б. Перспективи розвитку мультимодальних технологій пасажирських перевезень на регіональному рівні в аспекті «зеленої» логістики. Системи та технології. 2023. Вип. 1 (65). С. 94-99. DOI: https://doi.org/10.32782/2521-6643-2023.1-65.11.
- Бугайко Д., Харазішвілі Ю., Ляшенко В., Квілінський О. Системний підхід до визначення рівня безпеки сталого розвитку авіаційного транспорту: індикатори, рівень, загрози. Журнал європейської економіки. 2021. Т. 20. № 1. С. 152-90. http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/42298.
- Брусакова О. В. Галузь авіаційного транспорту як об’єкт державного регулювання. Право і безпека. 2020. № 1(76). С. 46–51. DOI: https://doi.org/10.32631/pb.2020.1.06
- Васильців Т. Г., Городня Т. А., Лупак Р. Л. Економічні аспекти диверсифікації підприємства з використанням інноваційних інвестицій. Інтелект XXI. 2017. Вип. 1. С. 52-57.
- Васильців Т. Г., Лупак Р. Л., Васильців В. Г. Характеристика функціональних складових економічної безпеки сектору інформаційно-комунікаційних технологій України. Економічний дискурс. 2017. С. 161-172.
- Демченко Д. О. Державна політика в сфері повітряного транспорту в Україні особливості та основні напрями розвитку. Економіка та держава. 2012. № 9. С. 115–118.
- Качмарик Я. Д., Лупак Р. Л. Система рішень процесу відтворення трудового потенціалу корпоративних систем. Обліково-аналітичні системи суб’єктів господарської діяльності в Україні. 2005. Спец. Вип. 15 (Ч. 1). С. 105-110.
- Новаковська І. О., Скрипник Л. Р. Проблеми класифікації та формування земель авіаційного транспорту. Землеустрій, кадастр і моніторинг земель. 2017. № 3. С. 46–54.
- Панченко В. А. Управління логістичною компонентою підприємств авіаційної галузі. Modeling the Development of the Economic Systems. 2024. № С. 81–86. DOI: https://doi.org/10.31891/mdes/2024-13-11
- Соколова О. Є. Концептуальні засади формування мультимодальної системи перевезення вантажів. Наукоємні технології. 2014. № 1. С. 114-118.
- Lupak R., Kunytska-Iliash M., Berezivskyi Y., Nakonechna N., Ivanova L., Vasyltsiv T. Information and analytical support system of enterprise competitiveness management. Accounting. 2021. no. 7 (7). pp. 1785-1798. DOI: https://doi.org/10.5267/j.ac.2021.4.018
- Prokudin G., Chupaylenko A., Khobotnia T., Remekh I., Lyamzin A., Kovalenko M. Optimizing Unbalanced Freight Deliveries in Transportation Networks. Eastern-EuropeanJournal of Enterprise Technologies. 2022. № 2/3 (116). Р. 22-32. DOI: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.253791.
Статтю було отримано 10.03.2025