УДК: 38.4:334.7

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2020-2-22

Тетяна НЕТЕЦЬКА
доцент кафедри міжкультурної комунікації та іноземної мови Національного технічного університету «Харківськии політехнічнии інститут»,
Наталія МЕЧЕНКОВА
викладач кафедри міжкультурної комунікації та іноземної мови Національного технічного університету «Харківськии політехнічнии інститут»

JEL classification: M14

Анотація
У статті розглядаються аспекти паблік рилейшенз у структурі корпоративної соціальної відповідальності. Зараз у світовій практиці це є невід’ємною частиною світового бізнесу. Доведено, що на думку багатьох фахівців, вони тісно пов’язані і в великих компаніях більшість робочих процесів зосереджуються на ПР з КСВ. Завдяки творчій сфері піар більшість видів активності можуть бути реалізовані у чисельних варіантах на практиці. Розкрите поняття корпоративної соціальної відповідальності, яке включає в себе: роботу з партнерами, соціальні аспекти взаємодії з постачальниками і покупцями, безпеку персоналу на робочому місці, екологічну відповідальність, політику і використання природних ресурсів, взаємодію з органами влади, державними структурами і громадськими організаціями для рішення загальних соціальних проблем.
У статті приділено увагу тому, що організація як система, що циклічно розвивається, не може повністю уникнути криз протягом усього свого існування. Тому так важливо своєчасно передбачити й прогнозувати кризу, правильно визначати її причини та можливі механізми вирішення або пом’якшення самої кризи. Метою роботи було показати, що роль корпоративної соціальної відповідальності в умовах різних криз не є однаковою. Корпоративна соціальна відповідальність – це один з небагатьох шляхів виходу з кризи. Концепція соціальної відповідальності бізнесу докорінно змінює роль корпорацій в економіці. Бізнес розглядається не тільки як основний каталізатор економічного зростання, але також в якості інституту, який бере активну участь у підтримці соціальної стабільності в суспільстві.
Ключові слова: паблік рилейшенз (ПР), корпоративна соціальна відповідальність (КСВ), криза.

Список літератури
1. Buxbaum R. M. European Business Law: legal and economic analysis on integration and harmonization. Berlin-NewYork: De Gruyter, 1998. 400 p.
2. Lebow R. N. The Politics and Business of Self-Interest from Tocqueville to Trump. Germany, Stuttgart: Macmillan, 2017. 125 p. 3. Bernayse E. Propaganda and Public Relations. USА, New York, 1928. 168 p.
4. Ахновська І., Лепіхова О. Механізм впровадження корпоративної соціальної відповідальності на підприємствах України. Економіка і організація управління. 2016. №1 (21). С. 36-44.
5. Garriga E. & Melé D. Corporate Social responsibility theories: Mapping the Territory. Journal of Business Ethics. 2004. Issue 53.Р.51-71.
6. Саприкіна M. «Практики КСВ в Україні 2019». Київ: центр «Розвиток КСВ», 2019. 152 с.
7. Watson T. & Noble P. Evaluation public relations: a best practice guide to public relations planning, research & evaluation. London and Philadelphia, 2007. 252 p.
8. Fombrun C.J., Gardberg N. Who’s tops in corporate reputation? Corporate Reputation Review. 2000. Volume 3 (1). Р. 13–17.
9. CSR Ukraine 2020. Веб-сайт. URL: http://csr-ua.info/csr-ukraine/
10. Зінченко А.Г., Саприкіна М.А. Корпоративна соціальна відповідальність 2005-2010 : стан та перспективи розвитку. Київ: Вид-во Фарбований лист, 2010. 56 c.
11. Гогуля О.П., Кудінова І.П. Соціальна відповідальність бізнесу. Київ: Національний університет біоресурсів та природокористування України, 2008. 79 c.

Статтю було отримано 11.03.2020