УДК: 38.4:334.7
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2020-2-22
JEL classification: M14
Анотація
У статті розглядаються аспекти паблік рилейшенз у структурі корпоративної соціальної відповідальності. Зараз у світовій практиці це є невід’ємною частиною світового бізнесу. Доведено, що на думку багатьох фахівців, вони тісно пов’язані і в великих компаніях більшість робочих процесів зосереджуються на ПР з КСВ. Завдяки творчій сфері піар більшість видів активності можуть бути реалізовані у чисельних варіантах на практиці. Розкрите поняття корпоративної соціальної відповідальності, яке включає в себе: роботу з партнерами, соціальні аспекти взаємодії з постачальниками і покупцями, безпеку персоналу на робочому місці, екологічну відповідальність, політику і використання природних ресурсів, взаємодію з органами влади, державними структурами і громадськими організаціями для рішення загальних соціальних проблем.
У статті приділено увагу тому, що організація як система, що циклічно розвивається, не може повністю уникнути криз протягом усього свого існування. Тому так важливо своєчасно передбачити й прогнозувати кризу, правильно визначати її причини та можливі механізми вирішення або пом’якшення самої кризи. Метою роботи було показати, що роль корпоративної соціальної відповідальності в умовах різних криз не є однаковою. Корпоративна соціальна відповідальність – це один з небагатьох шляхів виходу з кризи. Концепція соціальної відповідальності бізнесу докорінно змінює роль корпорацій в економіці. Бізнес розглядається не тільки як основний каталізатор економічного зростання, але також в якості інституту, який бере активну участь у підтримці соціальної стабільності в суспільстві.
Ключові слова: паблік рилейшенз (ПР), корпоративна соціальна відповідальність (КСВ), криза.
Список літератури
1. Buxbaum R. M. European Business Law: legal and economic analysis on integration and harmonization. Berlin-NewYork: De Gruyter, 1998. 400 p.
2. Lebow R. N. The Politics and Business of Self-Interest from Tocqueville to Trump. Germany, Stuttgart: Macmillan, 2017. 125 p. 3. Bernayse E. Propaganda and Public Relations. USА, New York, 1928. 168 p.
4. Ахновська І., Лепіхова О. Механізм впровадження корпоративної соціальної відповідальності на підприємствах України. Економіка і організація управління. 2016. №1 (21). С. 36-44.
5. Garriga E. & Melé D. Corporate Social responsibility theories: Mapping the Territory. Journal of Business Ethics. 2004. Issue 53.Р.51-71.
6. Саприкіна M. «Практики КСВ в Україні 2019». Київ: центр «Розвиток КСВ», 2019. 152 с.
7. Watson T. & Noble P. Evaluation public relations: a best practice guide to public relations planning, research & evaluation. London and Philadelphia, 2007. 252 p.
8. Fombrun C.J., Gardberg N. Who’s tops in corporate reputation? Corporate Reputation Review. 2000. Volume 3 (1). Р. 13–17.
9. CSR Ukraine 2020. Веб-сайт. URL: http://csr-ua.info/csr-ukraine/
10. Зінченко А.Г., Саприкіна М.А. Корпоративна соціальна відповідальність 2005-2010 : стан та перспективи розвитку. Київ: Вид-во Фарбований лист, 2010. 56 c.
11. Гогуля О.П., Кудінова І.П. Соціальна відповідальність бізнесу. Київ: Національний університет біоресурсів та природокористування України, 2008. 79 c.
Статтю було отримано 11.03.2020