УДК 658.8:339.9

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2019-3-24

Ірина Анатоліївна МАРКІНА
доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри 
менеджменту, Полтавська державна аграрна академія
ORCID ID: 0000-0003-2815-4223
E-mail: iryna.markina@pdaa.edu.ua
Ярослав Анатолійович АКСЮК
аспірант кафедри менеджменту, Полтавська державна аграрна академія

JEL classification: Q13; M31

Анотація

Вступ. Проблема оптимізації зернопереробки залежить від факторів, що впливають з боку споживчого ринку та з боку постачальників сировинного зерна, що є обмежувачем можливої інтенсифікації та зростання ефективності переробки зернової продукції. Існуючі моделі не можуть врахувати всю послідовність зміни якості зернової сировини для переробного підприємства, а отже не можуть оптимізувати план маркетингового впливу на виробництво рослинницьких культур з метою одержання заданого результату на тривалих планових періодах. Напрямок, який дозволяє знайти рішення, лежить в концепції активного маркетингового впливу на зерновиробництво із заданим якісним навантаженням, що актуалізує тему дослідження.

Метою статті є апробація моделі концепції активного маркетингу на прикладі зернопереробного підприємства.

Результати. Розраховані дані для моделювання економічного механізму зернопереробки на основі інформації про вплив технологій виробництва пшениці, ячменю та кукурудзи на якість зерна, борошна, крупи і крохмалю та ресурсний потенціал підприємства для подальшої діяльності. Побудовано багатомірний граф визначення оптимальної стратегії для зернопереробного та сільськогосподарського підприємства. Сформульовано логіку імплементування категорії «інтерес» до процесів організації та здійснення агропереробним підприємством маркетингової діяльності.

Висновки. Отримані результати дослідження вказують на те, що актуальним є розвиток інноваційних моделей маркетингу партнерських відносин і прецензійного маркетингу, орієнтованих на превентивну ідентифікацію попиту й застосування новітніх технологій його створення, які втілює пропонована модель активного маркетингового впливу на зерновиробництво із заданим якісним навантаженням.

Ключові слова: система управління, апробація, модель, концепція активного маркетингу, зернопереробне підприємство.

Список літератури

  1. Балабанова Л. В., Заремба В. П. Організація маркетингового управління діяльністю підприємств: концепція, методологія дослідження, стратегії оптимізації: монографія. Донецьк: ДонНУЕТ, 2015. 257 с.
  2. Канапухин П. А., Хаустов Ю. И. Система экономических интересов и их роль в мотивационном механизме. Вестник ВГУ. Серия «Экономика и управление». № 2. С. 11–21.
  3. Кобернюк С. О. Розвиток аграрного маркетингу в Україні. Економiка та держава. № 5. 2019. С. 45-48.
  4. Кочкіна Н. Ю. Маркетингові комунікації як інструмент узгодження економічних інтересів виробника та споживача : автореф. дис. … канд. екон. наук : 08.06.01. Київ, 2004. 20 с.
  5. Лепа Р. М., Солоха Д. В., Коверга С. В. Маркетинг та менеджмент: методи, моделі та інструменти: монографія. Донецьк: ТОВ «Східний видавничий дім», 2012. 250 с.
  6. Логвіна Ю. М., Лихачева Г. О., Михайлова Д. П. Сучасні тенденції розвитку маркетингу в Україні. Маркетинг и менеджмент. № 6. С. 21–26.
  7. Савицька Н. Л. Маркетинг у соціальних мережах: стратегія та інструменти на ринку В2С. Маркетинг і цифрові технології. Том 1, № 1. 2017. С. 20–33.
  8. Соболєва-Терещенко О. А., Антонова В. О. Оцінка ефективності маркетингової діяльності в контексті розбудови програм лояльності покупців. Ефективна економіка. 2019. № 5. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7058.
  9. Тарасюк А. В. Методичні підходи до оцінки ефективності маркетингової діяльності аграрних підприємств. Ефективна економіка. № 9. 2019. ULR: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/9_2019/155.pdf.
  10. Amiri M. A. Study of marketing strategy adopted by edible oil wholesalers in Pune city. Indian Journal of Fundamental and Applied Life Sciences. 2016. № 6(S2). Р. 646-650.

Статтю було отримано 25.07.2019