УДК: 378:330.35
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2022-1-36
JEL classification: I23; H75
У статті досліджено стан освіти в Україні та її вплив на економічний розвиток країни. Проаналізовано структуру, звернено увагу на основні напрями навчання та рівень освіти населення. Розглянуто вплив освіти на економічний розвиток України. Наголошено на необхідності вдосконалення освітньої системи та забезпеченні якісного навчання для молодого покоління. Відзначено, що належна увага до освіти допоможе збільшити чисельність кваліфікованих робітників на ринку праці, зробить економіку більш конкурентоспроможною та забезпечить стійке економічне зростання. Розглянуто проблему державної підтримки освіти. Зазначено, що інвестування в освіту є необхідною умовою розвитку економіки країни. Вказано, що уряд має забезпечувати достатній рівень фінансування освіти та забезпечувати доступність освітнього процесу для всіх верств населення. Загалом стаття дає зрозуміти, що освіта є важливим фактором для економічного розвитку України. Підкреслено необхідність підтримки, залучення інвестицій і підвищення рівня освіти та кваліфікації населення. Звернено увагу на потребу в удосконаленні освітньої системи та розвитку нових технологій навчання. Проведено аналіз проблем, які перешкоджають розвитку освіти в Україні, таких як недостатній рівень фінансування, низька якість навчання та відсутність досить розвинутої інфраструктури. Запропоновано рекомендації щодо вирішення цих проблем, такі як підвищення рівня фінансування освіти, забезпечення якості навчання та розвиток нових технологій навчання. Стаття знайомить зі станом освіти в Україні, зокрема з її структурою та рівнем. Вказано на необхідність розвитку освіти для забезпечення стійкого економічного зростання країни.
Ключові слова: освіта, інновації, економічний розвиток, наука, технологічний уклад.
Список літератури
- Osaulenko О., Yatsenko О., Reznikova N., Rusak D., Nitsenko V. The productive capacity of countries through the prism of sustainabledevelopment goals: challenges to international economic security and to competitiveness. Financial and credit activity: problems of theory and practice. Vol 2, No 33. 2020. P. 492–499.
- Державна служба статистики України. URL: https://www.ukrstat.gov.ua
- МОН Співпраця з міжнародними організаціями https://mon.gov.ua/ua/ministerstvo/diyalnist/mizhnarodna-dilnist/spivpracya-z-mizhnarodnimi-organizaciyami
- Репко М., Руда Ю. Освіта по-українськи: 129 мільярдів — марнотратство чи інвестиція? https://www.epravda.com.ua/publications/2017/02/15/620955/
- US: Most university business officers anticipate financial challenges ahead. ICEF Monitor. URL: http://monitor.icef.com/2017/08/us-university-business-officers-anticipate-financial-challenges-ahead
- Brint S. Clotfelter Charles T. U.S. Higher Education Effectiveness. The Russell Sage Foundation Journal of the Social Sciences. Vol. 2. № 1. April 2016, P. 2–37.
- Lederman D., Seltzer R. The Rose-Colored Glasses Come Off: A Survey of Business Officers. Inside Higher Ed Survey of College and University Business Officers, 2017. URL: https://www.insidehighered.com/news/survey/survey-finds-business-officers-increasingly-considering-more-painful-options
- Becker G. S. Human Capital. A Theoretical and Empirical Analysis, with Special Reference to Education. National Bureau of Economic Research, General Series. Published by National Bureau of Economic Research, Distributed by Columbia University Press. New York and London, 1975. 265 p.
Статтю було отримано 14.01.2022