УДК: 37.018.43

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2021-3-33

Олександр Вікторович ДОРОФЄЄВ
доктор економічних наук, доцент, професор кафедри публічного управління та адміністрування, Полтавський державний аграрний університет
ORCID ID: 0000-0003-2815-4223
Е-mail: dorofiejew@ukr.net
Вікторія Іванівна ДОЛБІНЦЕВА
вчитель вищої категорії,
Комунальний заклад «Харківська спеціалізована школа І ступеня №33»
ORCID ID: 0000-0001-7150-567X
Е-mail: zasharkova4@gmail.com

JEL classification: D83; M53

Анотація

Стаття присвячена проблемам інноваційних технологій у вищій і середній освіті, а саме впровадженню дистанційних технологій у навчально-виховний процес. Також у статті проаналізовано роль технології дистанційного навчання в системі безперервної освіти України, головна мета якої полягає у підвищенні якості освіти за рахунок широкого використання світових освітніх ресурсів і збільшення частини самостійного освоєння матеріалу, що забезпечує вироблення таких якостей у студентів, як самостійність, відповідальність, організованість, уміння реально оцінювати свої сили й приймати зважені рішення, без чого неможлива успішна кар’єра. У статті наголошується також, що змінюється роль вчителя: він дедалі набуває ролі координатора і консультанта. Тобто особа, яка навчаючи учнів, скеровує їх у русло самостійної роботи, створює для цієї роботи умови, координує її і дозволяє учням побачити свої досягнення.

Інноваційні зміни, які почалися в освітньому просторі України, потребують подальшого розвитку, зокрема в напрямку мовної освіти. Навчання сучасних іноземних мов є складовою освітньої політики Євросоюзу. Також актуальними для нашого сьогодення є впровадження відповідних європейських стандартів у навчанні іноземних мов в Україні. Орієнтація на особистість учня із урахуванням сучасних вимог життя є ключовим моментом у загальному процесі модернізації нашої школи.

НУШ повинна керувати знаннями, а не передавати їх. Наголошується зокрема, що використання інтерактивних технологій допомагає певною мірою здолати труднощі та успішно виконати завдання, що об’єктивно постають перед сучасною школою на шляху її реформування. Саме за допомогою сучасних методів, форм і засобів навчання збалансоване їх використання у комплексі з традиційними допоможе досягти визначених освітніх цілей. Також у статті наголошується, що Проєкт Ради Європи «Сучасні мови» передбачає підвищення ефективності навчання іноземних мов, зокрема за рахунок передових методів і технологій тобто методом активізації пізнавальної діяльності учнів.

Зазначено, що кейс має містити проблему, яку необхідно не тільки розв’язати, а й прогнозувати наслідки втілення цього рішення. Тому саме кейс-метод створює позитивну атмосферу заняття, сприяє взаємодії всіх здобувачів освіти.

Ключові слова: дистанційне навчання, дистанційна освіта, метод проектів, кейс-метод.

Список літератури

  1. Колб Л. Какие вузы в Украине дают образование дистанционно. URL: http:www.vesti-ukr/com.
  2. Нестерова С.А. Организация дистанционного обучения с помощью современных ИКТ. Новокуйбышевск, 2009. 32 с.
  3. Полат Е.С. Педагогические технологии дистанционного обучения. М.: Изд. центр «Академия», 2006. 400 с.
  4. Броневич А.Б. Педагогическая психология. URL: htth:www.bsu.ru/content/hec/aismontas/8.html.
  5. Ситаров В.А. Дидактика: учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений. Под ред. В.А.Сластенинаю 2-е изд., стереотип. М.: Издательский центр «Академия», 2004. 368 с.
  6. Битченко А.Н., Мясников С.А. Дистанционное обучение: определение, преимущества, проблемы внедрения. URL:http//udec.ntu-kpi.kiev.ua.
  7. Ангелова О.Ю., Подольская Т.О. Тенденции рынка развития дистанционного образования. Научно-методический электронный журнал Концепт. 2016. №2. С. 11-16.
  8. Arcos B. De los, Farrow R., Perryman L.–A, Pritt R., Weller M. OERE vidence Report 2013-2014.
  9. Коменский Я. А. Великая дидактика. Амос, 1875. 658 с.
  10. Олійник В. В. Впровадження нових освітніх технологій у закладах післядипломної педагогічної освіти. Теоретичні та методичні засади розвитку педагогічної освіти: педагогічна майстерність, творчість, технології: зб. наук. праць /за заг. ред. Н.Г. Ничкало. Х.: ХПІ, 2007. С. 432–438.
  11. Афанасьев С.П., Каморин С.В. Триста творческих конкурсов. МЦ «Вариант», г. Кострома, 2002.
  12. Ахаян А. А. Сетевая личность как педагогическое понятие (приглашение к размышлению): об одном признаке сетевой личности и образовательная динамика сетевой личности: сборник статей I Международной научно-практической конференции, Санкт-Петербург, 30 января 2018 года / Российский государственный педагогический университет им. А. И. Герцена, Институт педагогики, Письма в Эмиссия Оффлайн : электронный журнал. Санкт-Петербург, 2018. С. 10-15.
  13. Зайцева И.Н. Организационно-педагогические условия реализации проектного образования в старшей школе. Автореферат выпускной квалификационной работы (магистерская диссертация), московский Государственный психолого-педагогический университет, М. 2021. 6 с.
  14. Кухаренко В.Н., Рыбалко Е.В., Сиротенко Н.Г. Дистанционное обучение. Условия применения. Дистанционный курс. Под ред. В.Н. Кухаренко. Харьков: Торсинг, 2002. 320 с.
  15. Чернікова Л.А. Сутність поняття ІКТ – компетентності педагога. Комп’ютерна грамотність вчителів з точки зору стандартів ЄС: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (Полтава, 18-20 листопада 2008 р.). Полтав. Ін.-т післядипл. педагог. Освіти ім. М.В. Остроградського, 2008. С. 40 – 42.
  16. Шевченко В.Л. Основы дидактического проектироания электронных обучающих комплексов для дистанционного образования. К.: Издательство КПИ, 2009. 187 с.

Статтю було отримано 12.07.2021