УДК: 338.436:005.336
DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-3-8
JEL classification: F01; F60; M31; O22; O31; Q13
Організація адаптивного розвитку маркетингової підсистеми інноваційно орієнтованих підприємств агропродовольчої сфери суттєво актуалізується в контексті глобалізації, управління змінами та проєктами. Метою дослідження стала актуалізація адаптивного розвитку маркетингової підсистеми інноваційно орієнтованих підприємств агропродовольчої сфери в контексті глобалізації, управління змінами та проєктами.
Обґрунтовано, що сучасний етап розвитку маркетингової підсистеми інноваційно орієнтованих підприємств агропродовольчої сфери та споживачів свідчить про те, що традиційна маркетингова концепція змінює зміст концепції збуту, передбачаючи орієнтацію на споживачів, підкріплену комплексом спрямованих на задоволення потреб ринку, заходів. Концепція маркетингу починається з виявлення реальних і потенційних покупців та їхніх потреб; визначення довгострокових й короткострокових цілей підприємства агропродовольчої сфери, які можуть бути досягнуті лише завдяки задоволенню потреб і бажань певних груп споживачів. Менеджмент маркетингової підсистеми в умовах глобалізації, управління змінами та проєктами – складний, але все ж неминучий процес. Цей процес відкриває нові можливості. Позитивний вплив глобалізації пов’язаний з ефектом конкуренції, до якої вона неминуче веде, а негативний – з потенційними конфліктами через дану конкуренцію. Проблеми глобалізації можуть бути вирішені на основі широкої міжнародної співпраці, посилення діючих і створенні нових міжнародних інститутів. Доведено, що особливості адаптивного розвитку маркетингової підсистеми інноваційно орієнтованих підприємств агропродовольчої сфери в контексті глобалізації, управління змінами та проєктами обумовленні широким розвитком транснаціоналізації в усіх галузях бізнесу. Специфіка сучасного життя вимагає від суб’єктів економічних взаємовідносин проведення глибокого аналізу процесів на ринку, щоб забезпечити ефективне використання рідкісних наявних ресурсів і якісне задоволення споживчих вимог. В процесі транснаціоналізації завданням розробки ефективного менеджменту маркетингової підсистеми є знаходження оптимальних пропорцій крос–культурних та етнічних заходів системи маркетингу при заданих умовах ринку та цілях розвитку підприємства агропродовольчої сфери.
Ключові слова: адаптивний розвиток, маркетингова підсистема, інноваційно орієнтовані підприємства, агропродовольча сфера, глобалізація, управління змінами, управління проєктами.
Список літератури
- Аксюк Я.А. Менеджмент маркетингової підсистеми підприємств агропродовольчої сфери в контексті глобалізації. Дисертація на здобуття наук. ступ. доктора філософії за спец. 073 «Менеджмент». Полтавська державна аграрна академія. Полтава. 2020. 297 с. ULR: https://www.pdau.edu.ua/sites/default/files/node/5858/rabotaaksyuk.pdf.
- Антипенко Н.В., Вєдєніна Ю.Ю., Гнатенко І.А., Пархоменко О.П. Фінансовий менеджмент ресурсозбереження інноваційно орієнтованих підприємств у контексті антикризової стратегії розвитку. Агросвіт. 2021. № 23. С.10- DOI: 10.32702/2306-6792.2021.23.10.
- Орлова-Курилова О.В., Ольшанський О.В., Буряк Є.В., Овчаренко Є.І. Державне регулювання розвитком інноваційного підприємництва в умовах зміни споживчих переваг: моделювання глобалізаційних та безпекових компонент. Агросвіт. 2021. № 16. С.18- DOI: 10.32702/2306-6792.2021.16.18.
- Орлова-Курилова О.В., Таран-Лала О.М., Іванова Л.С., Сафронська І.М., Кондріков І.Д. Моделі управління змінами споживчих переваг та інноваційним підприємництвом в умовах глобалізації: формування інституціональної системи цільової стратегії державної політики. Агросвіт. 2021. № 20. С. 8-13. DOI: 10.32702/2306-6792.2021.20.8.
- Сафронська І.М., Пеняк Ю.С. Основні підходи до оцінки ефективності інноваційно-інвестиційної діяльності підприємств. Вісник ХНАУ. Серія: Економічні науки. 2017. № 1. С.170-177. ULR: https://visen.knau.kharkov.ua/visn_econom_20171_18.html.
- Шимановська-Діанич Л.М., Шкробот М.В., Бережна Ю.Г., Гнатенко І.А. Стратегічні орієнтири в плануванні діяльності інноваційно активного підприємства в умовах удосконалення податкової політики, інвестиційних ризиків та управління змінами в знаннєвій економіці. Формування ринкових відносин в Україні. 2022. №1(248). С. 117-124. ULR:http://dndiime.org/wp-content/uploads/2022/06/1-2022-1.pdf.
- Ходаківська О.В., Орлова-Курилова О.В., Кирилюк Є.М., Бучнєв М.М. Моделювання системи управління інноваційним потенціалом та фінансової системи економіки: компенсаторні інструменти державного впливу в умовах глобалізації. Агросвіт. 2021. № 19. С. 10-15. DOI: 10.32702/2306-6792.2021.19.10.
- Ovcharenko I., Khodakivska O., Sukhomlyn L., Shevchenko O., Lemeshenko I., Martynov A., Zos-Kior M., Hnatenko I., Michkivskyy S., Bilyavska L. Spatial organization management: modeling the functioning of eco-clusters in the context of globalization. Journal of Hygienic Engineering and Design. 2022. Vol. 40, pp.351- ULR: https://keypublishing.org/jhed/wp-content/uploads/2022/11/32.-Abstract-Ievgen-Ovcharenko.pdf.
- Shkurupii O., Pedchenko N., Shymanovska-Dianych L., Yakhno T., Franko L. Macroeconomic effect of corporate social responsibility: Ukraine’s international status. Financial and credit activity problems of theory and practice. 2021. Vol. 6. № 41. pp. 318-328. DOI: 10.18371/fcaptp.v6i41.251464.
- Zhyvko Z., Nikolashyn A., Semenets I., Karpenko Y., Zos-Kior М., Hnatenko I., Klymenchukova N., Krakhmalova N. Secure aspects of digitalization in management accounting and finances of the subject of the national economy in the context of globalization. Journal of Hygienic Engineering and Design. 2022. Vol. 39. pp. 259-269. ULR: https://keypublishing.org/jhed/wp-content/uploads/2022/08/25.-JHED-Volume-39-FPP-Abstract-Zinaida-Zhyvko.pdf.
- Zos-Kior М., Buchniev M., Naholiuk O., Starodubtseva I. Strengthening the motivation of enterprise personnel by knowledge management measures in the context of change managemen. Bulletin of the Cherkasy Bohdan Khmelnytsky National University. Economic Sciences. 2020. № 3. pp. 24-30. DOI: 10.31651/2076-5843-2020-3-24-30.
Статтю було отримано 05.07.2023