УДК: 339.137:330.341.1

DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2020-1-46

Ольга Іванівна ГАРАФОНОВА
доктор економічних наук, професор, професор кафедри менеджменту,
ДЗВО «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
ORCID ID: 0000-0002-4740-7057
e-mail: ogarafonova@ukr.net
Юлія Олександрівна ЛАЗАРЕНКО
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту,
ДЗВО «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
ORCID ID: 0000-0003-0337-8239
e-mail: Yuliia.lazarenko@kneu.ua
Людмила Петрівна ДИХНИЧ
кандидат з історичних наук, доцент, завідувач кафедри фешн-бізнесу,
Київський національний університет культури і мистецтв
ORCID ID: 0000-0003-1778-7551
e-mail: abiturient_knukim@ukr.net
Людмила Олександрівна ПОЛІЩУК
декан факультету, кандидат культурології, доцент кафедри івент-менеджменту та індустрії дозвілля, Київський національний університет культури і мистецтв
ORCID ID: 0000-0002-4572-7647
e-mail: show-biz@ukr.net
Київський національний університет культури і мистецтв

JEL classification: I23

Анотація

Поширення та домінування цифрової економіки ставить у пріоритет такі явища, як лібералізація переважної більшості сфер діяльності, індивідуалізація преференцій на противагу стандартизації, розширення меж простору і часу, що зумовлено трансформацією виробництва в діяльність у сфері послуг. Нові вимоги до акредитації науково-освітніх програм змушують ринок освітніх послуг набувати якостей, здатних підвищувати якість надання освітніх послуг. Виявлено проблему формування адекватного попиту на освітні послуги з боку передусім громадян України, забезпечувати який можна лише шляхом доведення до них перспективної, правдивої інформації щодо очікувань працедавців та можливостей надавачів освітніх послуг. Здійснювати адаптацію закладів вищої освіти (ЗВО) до змінних внутрішніх та зовнішніх умов є вкрай необхідним заходом сьогодення.  У статті представлено сучасні підходи до процесів адаптації закладів вищої освіти до нових реалій сьогодення. Сформоване інституційне підґрунтя є основою перспективного розвитку галузі освіти в цілому. Особливістю ефективної діяльності закладів вищої освіти є потреба у дуже високому інтелектуаль-ному й професійному рівні викладацького складу.

Ключові слова: економічна ефективність, заклади вищої освіти, освітні послуги, якість освіти.

Список літератури

  1. Про освіту: Закон України від 05.09.2017 № 2145-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text.
  2. Про вищу освіту : Закон України від 01.07.2014 № 1556-VII. URL : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.
  3. Парсяк К.В. Управління якістю освітніх послуг у вищих навчальних закладах: дис. канд. екон. наук: 08.00.04. Херсон. 2014.
  4. Дмитрів А.Я. Характеристика особливостей освітньої послуги з погляду маркетингу. Видавництво Львівської політехніки, 2010. URL: http://vlp.com.ua/node/6690
  5. Кратт О.А., Доровских Г.П. Кваліфікація поняття «послуги вищої освіти» у контексті маркетингової доктрини. Вісник ЖДТУ. 2013. № 3 (65). С. 133-140.
  6. Лебедєва О.А. Послуги: сутність і класифікація. Вісник Донецького Національного університету економіки і торгівлі ім. М. Туган-Барановського. 2008. № 4 (40). С. 146-153.
  7. Остафійчук Я.В. Підходи до класифікації послуг у контексті формування системи управління сферою послуг. Ефективна економіка. 2012. № 1. URL: http://www. economy. nayka.com.ua/?op=1&z=892.
  8. Попов Е.Н. Услуги образования и рынок. Российский экономический журнал. 1992. № 6. С. 65-71.
  9. Кісіль М.В. Визначення поняття забезпечення якості вищої освіти. Гілея : науковий вісник.Вип. 90 (11). С. 323-327.
  10. Красильникова Е.В., Ванеркина Т.С. Оценка качества образования с учетом требований потребителей. Экономика образования. 2006. № 1. С. 49-54.
  11. Менеджмент качества в вузе / за ред. Ю.П. Похалкова, А.И. Чучалина. М.: Логос, 2005. 208 с.
  12. Тализін М. Проблеми якості освіти. К. : Наукова думка, 2006. 112 с.

Статтю було отримано 16.01.2020